Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednali sme si u tejto spoločnosti pergolu, podpísali zmluvu, začiatkom augusta uhradili celú platbu 9000,-EUR. V septembri sa mala pergola montovať, ale nam volali, že ju namontujú začiatkom októbra. Neprišli. Potom že prídu začiatkom novembra. Neprišli. Žiadali sme vrátiť platbu späť na náš účet. Odvtedy nám neodpovedajú ani na mobil, ani na mail, zatajujú sa. Ignorujú nás.
Máme podpísanú zmluvu, peniaze boli poslané cez internet banking. Jasný prípad.
Podali sme na nich aj trestné oznámenie na príslušný úrad.
t-shade s.r.o.
Novomlýnská 5, 110 00, Praha 1 (Česká republika)
www.t-shade.cz
info@t-shade.cz
IČO: 015 44 578
Dodanie a montáž pergoly.
Vrátenie platby za nedodanú pergolu.
|
Tweet |
Podle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase (sjednaný termín realizace díla září 2015). Pokud ani po vyzvání (doporučujeme písemnou výzvu k plnění s dodejkou) zhotovitel dílo neprovede, tak dle § 1978 občanského zákoníku má objednatel právo od smlouvy odstoupit.
Došlo-li k platnému odstoupení od smlouvy, smlouva se od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny vrátit si to, co si navzájem plnily (to znamená i vrácení poskytnuté finanční částky za dílo ve výši 9.000,- EUR). Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, shrnout v něm důvody odstoupení a doklady dokazující toto odstoupení si uschovat. Lhůtu pro vrácení peněz lze zhotoviteli jednostranně určit, mělo by se jednat o lhůtu přiměřenou.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (T- shade s.r.o., Praha 1, Nové Město, Novomlýnská 1373/5 ). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Nevrátí-li dlužník finanční prostředky v uvedené lhůtě, doporučujeme zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Jejím zasláním spotřebitel dlužníka naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Ve znění výzvy spotřebitel uvede přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než 7 dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Jestliže předžalobní výzvu spotřebitel nezašle, nebrání to obrátit se na soud. Ten však zpravidla nepřizná náhradu vynaložených nákladů na soudní řízení (soudní poplatek, odměna advokáta), i když ve sporu spotřebitel uspěje. Zaslání předžalobní výzvy lze tedy jen doporučit.
Pokud již spotřebitel zaslal písemnou předžalobní výzvu a subjekt stále nereaguje, bude nutné se práva domáhat u civilního soudu. Spotřebitel může podat návrh na vydání platebního rozkazu u příslušného soudu. Jedná se o zjednodušené soudní řízení, ve kterém soud rozhoduje na základě předložených důkazů bez nařízení jednání. Pokud žalovaný po doručení platebního rozkazu nepodá odpor, stává se rozhodnutí soudu pravomocným. Pravomocné rozhodnutí soudu je tzv. exekučním titulem, na základě kterého může oprávněný podat návrh na nařízení exekuce nebo soudního výkonu, a to v případě, že žalovaný v uvedené lhůtě neplnil.
Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce k příslušnému soudu, tj. zpravidla k okresnímu soudu (v Praze k příslušnému obvodnímu soudu), v němž se nachází místo podnikání obchodníka (žalovaného), je-li fyzickou osobou. Vzor pro podání žádosti o platební rozkaz naleznete na stránkách www.dtest.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.