Společnost


KPS Automobile s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8475Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2015, před 9 lety

Alena Sedláčková

Znění stížnosti

Společnost provedla obytnou vestavbu do vozu fiat Ducato s datem předání 2.4.2014. 12.8.2015 jsem reklamovala drobné závady v záruce. Byly opraveny ale na vše vystavena faktura(mohu poslat kopii).Probíhala mailová diskuze(mohu poslat kopii)na téma,že jsem si vše poškodila sama.Nakonec jsem souhlasila, v rámci dobrých vztahů s mojí částečnou úhradou,ale ne s vadnou vodovodní baterií kde je jasná výrobní vada-únik ve sváru. Nakonec ani tato vada nebyla uznána a byly mi nabídnuty zdarma budoucí servisní práce v poloviční hodnotě ceny tj.1191,-Kč.


Produkt

Vše již napsáno v popisu stížnosti


Požadované řešení

S tímto nesouhlasím, nemám dále důvěru, cítím se být v právu, opravované vady jsem si nezpůsobila a ani nemohla způsobit sama a požaduji navrácení celé částky za záruční opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2015 12:10, před 9 lety

Byla-li dána prodávajícím/zhotovitelem záruku, odpovídá obchodník, že věc si udrží během záruční doby vlastnosti, které byly sjednány nebo se dají očekávat. Není-li tomu tak, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě bezplatné opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal. Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.11.2015 16:21, před 9 lety

Vyjádření společnosti KPS Automobile s.r.o.

Obytné vozidlo Fiat Ducato KRS Active Line bylo zákazníkovi fakturováno 11.12.2013. Úhrada faktury za dodané vozidlo byla zákazníkem provedena 02.04.2014, kdy bylo vozidlo na základě úhrady i v tento den předáno do užívání.
Zákazník byl objednán telefonicky na servisní práce a výměnu poškozených dílů na termín 10.-11.8.2015, kdy mu byly práce provedeny dle objednávky.
Při realizaci servisních prací byla zjištěno několik závad. Některé se opravili v rámci záruky (protékající vodovodní baterie v koupelně), kdy na konečném vyúčtování byly tyto položky vyznačeny, avšak bez nároku na odměnu servisu. Viz daňový doklad č. 201500107, vystavený dne 11.08.2015.
Ostatní položky byly vyúčtovány dle platného sazebníku servisních prací společnosti KPS Automobile s.r.o.
Po dokončení prací byla dne 11.08.2015 zaslána elektronicky předmětná faktura zákazníkovi k úhradě. E-mailovou korespondencí dne 14.08.2015 byly objasněny na základě dotazu zákazníka veškeré položky a následně písemně oboustranně odsouhlasena výše fakturované částky, kterou zákazník také dne 17.08.2015 bez dalších výhrad uhradil. Následně si vozidlo také převzal a s písemným odmítnutím převzetí vyměněných původních součástek s vozidlem odjel.
Vzhledem ke vztahu KPS Automobile s.r.o. a zákazníkem paní Sedláčkovou bylo ústně a následně i písemně dohodnuto, že se společnost KPS Automobile s.r.o. pokusí o vyjádření dodavatele k poškození vyměněné vodovodní baterie v kuchyňce, která byla součástí fakturované a uhrazené částky.
Vzhledem k tomu, že byla baterie zřejmě mechanicky poškozena, nebylo možné tuto závadu uznat na záruku a i přes to bylo zákazníkovi v rámci kulance nabídnuto vstřícné plnění ve výši 1191,-. Zákazník toto odmítl, a protože se jednalo o zákazníka VIP, byl mu dne 25.11.2015 v 10.48 hod odeslán dobropis na celou účtovanou částku za baterii ve výši 2.382,-.
Následně, tentýž den (25.11.2015), byla zákazníkem v 12.16 hod podána stížnost na server Dtest s tím, že společnost KPS Automobile s.r.o. reklamaci zamítla.
Vzhledem k tomu, že ŽÁDNÁ reklamace na provedené servisní práce účtované na daňovém dokladu č. 201500107 nebyla do dnešního dne (25.11.2015) u společnosti zákazníkem podána, vnímá tento akt společnost KPS Automobile s.r.o., jako pokus o poškození dobrého jména a další kroky tak zváží po dohodě se svým právním zástupcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.11.2015 00:11, před 9 lety


Alena Sedláčková

Komentářem je odpověď panu Krsovi na jeho Email:
-----------------------------------------------------------
Dobrý den pane Krsi.
Vaše poslední odpověď až do dnešního rána zněla takto cituji:

Dobrý den,

reklamace nám nebyla uznána z důvodu mechanického poškození baterie. Naše společnost Vám však v rámci nadstandardně dobrých vztahů s Vámi nabízí využití poloviny ceny (1.191,- vč DPH) za účtovanou baterii na následné servisní práce na Vašem vozidle.
Věřím, že tato varianta bude pro Vás akceptovatelná. -konec citátu-



Na toto jsme Vám opověděli že nepřijímáme a že jsme přesvědčeni, že naše práva jsou jiná.

Byli jsme tedy tímto Vámi donuceni bránit svá práva dnešní stížností. Na dobropis který jste dnes vyřizovali jsme čekali od 12.8.2015 marně (mělo být do 30ti dnů) a tuto zamítavou odpověď jsme dostali až nyní po dvou našich urgencích abychom vůbec dostali Vaši odpovědˇ !!!

V další odpovědi na náš požadavek o zaslání zamítajícího dokumentu od výrobce píšete toto cituji: Není mojí povinností Vám poskytovat vnitropodnikové dokumenty. Vyměněné díly, které byly součástí servisních prací na Vašem vozidle nemáme již k dispozici. konec citátu

Myslíme, že se mýlíte, protože máme právo jednak obdržet zpět vadný díl a zároveň máme právo obdržet protokol o zamítnutí reklamace. Je to zásadní porušení reklamačního řízení. Zároveň to potvrzuje naši domněnku, že zmíněná baterie nikdy na posouzení u výrobce nebyla.



Ve vyjádření pro Dtest zmiňujete, že jsme fakturu uhradili. To je ale snad správně. Jsme zvyklí se takto chovat. Následně jsme Vám v korespondenci popsali s čím nesouhlasíme.

To že jsme původně souhlasili s částečným uhrazením záruční opravy byla jen a jen naše maximální vůle o udržení dobrých vztahů. Bohužel jsme se toho z Vaší strany nedočkali absolutním nezájmem o nás – zákazníky. (viz Vaše žádná odpověď)

.

Oprava byla jednoznačně ZÁRUČNÍ OPRAVOU jak ze zákona do 24 měsíců, tak dle Vašich smluvních podmínek a v tomto smyslu požadujeme dobropisování celé zbývající neoprávněně účtované částky.

Neustále nás v korespondenci poučujete cituji např.: Jsem přesvědčený několikaletou praxí a zkušenostmi v oboru o tom, že Vaše požadavky jsou neoprávěněné, ale i přes tato přesvědčení z nezištných důvodů činíme vyjímku,-konec citátu- jak je popsáno výše. že nemáme na nic nárok, že vše je jen Vaše dobrá vůle zda to máme platit/neplatit a že jsme si vše poškodili sami. Není to pravda. K zařízení se chováme s maximální opatrností a navíc vady jsme nemohli nijak ovlivnit.



Chtěli bychom ještě okomentovat závěr Vašeho vyjádření pro Dtest cituji:

Vzhledem k tomu, že ŽÁDNÁ reklamace na provedené servisní práce účtované na daňovém dokladu č. 201500107 nebyla do dnešního dne (25.11.2015) u společnosti zákazníkem podána, vnímá tento akt společnost KPS Automobile s.r.o., jako pokus o poškození dobrého jména a další kroky tak zváží po dohodě se svým právním zástupcem.-konec citátu-



Opravdu velmi smutná lež. Našich nesouhlasných vyjádření je několik, mohu doložit, a máte je také. Navíc jsme tuto stížnost mohli podat aniž bychom něco reklamovali a to jen proto, že nám neoprávněně účtujete záruční opravu.

Držte se prosím pravdivých údajů tak, jak to i my činíme ve své stížnosti.

Opravdu si myslíte, že požadavek dodržení práva na záruční opravu je poškozováním dobrého jména společnosti KPS? To bychom se museli vrátit o 26let zpět …. dále raději ponechám bez komentáře

S ostatními zástupci vedení společnosti KPS nemáme vůbec žádný problém, ale naopak, velmi dobré obchodní vztahy.



S pozdravem Alena a Zdeněk Sedláčkovi

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:57, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.