Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla bych reklamovat 3 vánoční LED řetězy /viz. Faktura č. 2014004944, 2014005375/.
Důvod:
Při zapojení 3 řetězů za sebou nesvítí řetězy stejně – jejich funkce jsou nekompatibilní. Řetězy dávám na jeden vánoční stromek a požaduji, aby všechny tři řetězy svítily ve všech funkcích stejně a to se tak neděje. Min. při 3 funkcích svítí odlišně, např. 1 a 3 stejně a prostřední v jiné barevné kombinaci.
Nikdo nás na to z obchodu neupozornil, že při zapojení 2 a více řetězů za sebou nastane takovýto problém.
1889 - Vánoční LED osvětlení, světelný řetěz, venkovní, 180ks/20m, barva: multicolor
Vrácení peněz nebo výměna všech 3 řetězů za takové, které svítí vždy stejně.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Pokud byla funkce zboží řádně popsána prodávajícím, případně v návodu přiloženém ke zboží, splnil prodávající svou informační povinnost a za takovou vadu zboží neodpovídá.
Byla-li však prodávajícím poskytnuta nesprávná informace o vlastnostech zboží, může spotřebitel takové zboží reklamovat.
V tomto případě se však zřejmě jedná o případ smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku (přes internet). Od takové smlouvy má spotřebitel dle občanského zákoníku právo odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení doporučujeme zaslat v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Dostačující by však mělo být i zaslání emailu či textové zprávy. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Nesplní-li prodávající svou povinnost, ocitá se v prodlení a je možné na něm požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. V takovém případě by pak bylo vhodné vyzvat prodávajícího k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.