Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8480Neoprávnená upomienka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2015, před 9 lety

Nataša Lukáčová

Znění stížnosti

Nepamätám si presne, ale bolo to asi koncom augusta, zavolala na moje telefónne číslo neznáma žena, ktorá ponúkala spodné prádlo. V telefóne vysvetlila, že ak uzavriem s nimi telefonicky dohodu, tak mi budú identické spodné prádlo zasielať v pravidelných intervaloch. V prípade, že nebudem mať záujem, tak môžem tovar vrátiť späť a môžem túto dohodu zrušiť. Upozorňovala som v telefonickom hovore o nekalých praktikách iných spoločností, ktoré obchodujú na rovnakom princípe. Ubezpečovala ma, že oni pristupujú k zákazníkom seriózne.
Chodila som pravidelne kontrolovať schránku asi 5-6 týždňov či mi nebol od menovanej spoločnosti doručený balíček s ponúkaným tovarom. Keď nič nechodilo myslela som si, že po takom rozhovore sa rozhodli objednávku nevybaviť. Niekedy v prvej polovici 11/2015 mi bol doručený balíček ako obyčajná listová zásielka, kde sa nachádzal objednaný tovar. Faktúra bola vystavená 26.10.2015 so splatnosťou 4.12.2015. Dňa 25.11.2015 som zaplatila spomínanú faktúru, ale na moje prekvapenie v schránke som našla list od menovanej spoločnosti (Westwrfield Intl. AG) upomienka za neuhradenie faktúry (poplatok z omeškania platby vo výške 5 eur + poštovné a balné vo výške 4,95 eur), ktorá bola splatná 19.10.2015. Vtedy som porovnala obidva doklady a zistila som, že mi účtujú poplatky za omeškanie platby za fiktívnu faktúru, ku ktorej tovar mi nebol doručený.


Produkt

Zasielanie tovaru vopred ako obyčajná listová zásielka, kde neexistuje doklad o jej prevzatí.


Požadované řešení

Žiadam, aby spoločnosť Westerfield Int. AG napísala na moju adresu písomné odvolanie mojej povinnosti uhradiť platbu vo výške 9,95 eur (poplatok z omeškania 5 eur + poštovné a balné 4,95 eur), za fiktívnu zásielku, ktorá mi nebola doručená.
Zároveň ich žiadam, aby ma vyškrtli z databázy a zrušili telefonickú dohodu o zasielaní tovaru zákaznícke číslo 91404.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2015 20:14, před 9 lety

Byla-li uzavřena smlouva prostřednictvím telefonického hovoru, společnost má povinnost dodat zboží a spotřebitel zaplatit sjednanou peněžní částku. Pokud však společnost zboží nedodá, nemůže požadovat po spotřebiteli protiplnění. Požaduje-li tedy společnost po spotřebiteli uhrazení částky za zaslané zboží, musí prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu odesláno.

Pokud si spotřebitel v období mezi objednávkou a převzetím zboží rozmyslí nákup tohoto zboží, má možnost od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu, neboť kupní smlouva byla uzavřena distančním způsobem (telefonicky). Takto odstoupit od smlouvy je možné v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebyl-li spotřebitel informován o tomto svém právu a nebyl-li mu poskytnut formulář pro odstoupení od smlouvy, prodlužuje se výše zmíněná lhůta o jeden rok.

Spotřebiteli doporučujeme zaslat písemné odstoupení od smlouvy na pravidelné zasílání zboží (zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2, a nechat si kopii odstoupení od smlouvy i dodejku pro účely případného soudního sporu) a žádat vrácení nákladů na dodání. Zároveň je vhodné upozornit společnost, že žádné zboží dodáno nebylo a upomínky byly vystaveny neoprávněně.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 11:41, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.