Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den, pres SAMSUNG CYBER SERIVS jsem zadala opravu me tiskarny,dne 6.11. (v zaruce)jsem ji i s doklady z aplikace,kde byl i ofoceny doklad o koupi,dovezla do ceskyservis.cz a tam po mne chteli dokolad o koupi,i pres to, ze ohledne zaruky bylo vse dokladovane odsud. Doklad jsem jim poslala o den pozdeji. Sdelili mi,ze jsem jim doklad dodala po zarucni dobe a tudiz se na to zaruka nevztahuje.
Kontaktovala jsem oddeleni reklamaci a dnes mi sdelili,ze na webu maji jasne napsano,ze k reklamaci je nutne dolozit zarucni list,tudiz se na muj problem zaruka nevztahuje.
ML2165W/SEE, Sériové číslo Z7D3B8GD4C002CW
Oprava v záruce.
|
Tweet |
Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že zboží bylo zřejmě zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Prodávající odpovídá za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka). Standardní záruční doba při prodeji zboží činí dle § 620 odst. 1 občanského zákoníku dvacet čtyři měsíců. Každý prodejce nebo výrobce může za kvalitu svého zboží ručit déle (podle § 620 odst. 5 občanského zákoníku), než zákon vyžaduje. Zboží pak po uvedenou dobu musí být použitelné k obvyklému účelu a si zachovat obvyklé vlastnosti.
Dle § 625 občanského zákoníku se práva z odpovědnosti za vady uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
Pro uplatnění práva reklamovat zboží není nutné předložit záruční list, to by byl nepřiměřený požadavek, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Stačí dosvědčit, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a kdy ke koupi došlo (posloužit by mohl doklad o zaplacení nebo emailová komunikace). Pokud byla reklamace uplatněna v záruční době, může spotřebitelka trvat na vyřízení reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.