Společnost


CAPITAL Trust, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8490Nedodržování podmínek nájemní smlouvy / Občanského zákoníku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2015, před 9 lety

Tomáš Kašpar

Znění stížnosti

Společnost nabízí pronájem loftových bytu v Karlín. Při řádném ukončení smlouvy / nájmu a předání bytu mi společnost neúměrně dlouho držela kauci. Vrácena dva a půl měsíce po ukončení. Nejsou dle novely OZ a smlouvy vraceny úroky z držení této částky. Administrativa spojená s převodem elekroměru katastrofa - až 2 měsíce po ukončení nájmu. Nevrací přeplatky za energie a neplatí se měsíčně i na jednotlivce málo! Dodatek k prodloužení smlouvy nebyl zpět potvrzen, ale společnost se na něj odkazuje ... O komunikaci, jednání a přístupu ke klientovi raději ani nebudu mluvit. Vše mohu důkazně doložit. Podotýkám, že jsem vždy jednal slušným a vstřícným způsobem! Kdybych se sám o situaci nezajímal, neměl bych žádnou zpětnou vazbu.

Zda byl takto katastrofální přístup zvolen pouze u mé osoby, nedokážu říci, ale doporučuji zvážit spolupráci s touto společností. Uvádí ve svém logu podtitul "druhý umí být každý třetí", tak doufejme, že tomu tak skutečně není! Hezký den.


Produkt

Pronájem Loft bytů Křižíkova v Karlíně, Praha 8

1. Česká Investiční CZ, a.s. - byty, domy, nemovitosti v Praze
Elišky Krásnohorské 10/2
http://www.cinzovnidomy.cz
info@cinzovnidomy.cz
25749951


Požadované řešení

- omluva za katastrofální servis
- vrácení úroků z držení kauce
- vrácen přeplatek za energie (nebavíme se o drobných částkách. cca 5 000tis Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2015 13:43, před 9 lety

I když by byla nájemní smlouva uzavřena před 1.1.2014 bude se nájem řídit novým občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., dále jen "NOZ"). Toto pravidlo je stanoveno v § 3074 odst. 1 NOZ, konkrétně: "Nájem se řídí tímto zákonem ode dne nabytí jeho účinnosti, i když ke vzniku nájmu došlo před tímto dnem."

Pronajímatel je povinen nájemci vrátit kauci - tzv. jistotu dle občanského zákoníku (zákona č. 89/ 2012 Sb.). Jistotu je pronajímatel povinen vrátit při skončení nájmu dle § 2254 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že pronajímatel je povinen vrátit kauci nájemci ke dni skončení nájmu. Je povinností pronajímatele vrátit celou kauci, a podle § 2254 odst. 2 občanského zákoníku dokonce s úroky z jistoty od jejího poskytnutí alespoň ve výši zákonné sazby. Zákon tím má zřejmě na mysli v daném čase obvyklé bankovní úroky. Pronajímatel má však možnost si z kauce vzít nejen dlužný nájem, ale případně i náhradu škody.

Služby musejí vždy odpovídat skutečným nákladům, které jsou s nimi spojeny a pokud dochází k přeplatkům, či nedoplatkům tyto musí být vyúčtovány. Takovéto vyúčtování služeb, ze kterého budou právě patrné případné přeplatky, je pronajímatel povinen poskytnou alespoň jednou ročně nejpozději do čtyř měsíců od konce zúčtovacího období, pokud není smluven termín častější, dle § 2252 výše uvedeného zákona a dle § 7 zákona č. 67/2013 Sb. (tzv. zákon o službách). Pokud není vyúčtování poskytnuto, je upravena sankce pro toho, kdo měl takto služby vyúčtovat, konkrétně v § 13 odst. 1 zákona č. 67/2013 Sb. Zde je upravena pokuta 100 Kč za každý den prodlení, kterou je možné požadovat.

Pronajímatel musí předložit vyúčtování nákladů na poskytnuté služby dle § 2252 odst.1 občanského zákoníku. Poskytovatel služeb (vlastník nemovitosti) je povinen předložit vyúčtování dle § 7 zákona č. 67/2013 Sb. příjemci služeb (nájemci), zároveň je povinen umožnit příjemci služeb pořídit si kopie podkladů k vyúčtování dle § 8 zákona č. 67/2013 Sb.

Ve vyúčtování pronajímatel uvede skutečnou výši nákladů na služby v členění podle poskytovaných služeb se všemi potřebnými náležitostmi, a to včetně uvedení celkové výši přijatých měsíčních záloh za služby tak, aby výše případných rozdílů ve vyúčtování byla zřejmá a kontrolovatelná z hlediska způsobů a pravidel sjednaných pro vyúčtování. Pokud se nájemce a pronajímatel nedohodli na jiné lhůtě, vypořádání přeplatků a nedoplatků musí proběhnout nejpozději do 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 12:01, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.