Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Včera jsem byl v Penny v Mělníku a chtěl jsem si koupit některé potraviny z nabídky letáku např:Romadur,vajíčka,sekanou a jiné v akci.Ale zboží v regálech nebylo.Ptám se prodavačky kdy toto zboží budou doplňovat a ona mi řekla,že už není na skladě.Platnost letáku byla včera první den a už nemají zboží na které lákají lidi né jen z Mělníka ale ze širokého okolí.Hlavně důchdci kteří mají hluboko do kapsy a chtějí si koupit něco levného,zaplatí 50 i víc korun za autobus a pak jsou zklamáni protože zboží není.Je to lumpárna.Když něco nabízím a pak to nemám tak jsem podvodník.
Tento problém je v Penny běžný.Nakupuji v Penny v Mělníku a v Kralupech nad Vltavou.Bydlím ve Vraňanech tak to mám na každou stranu asi 15 kilometrů.
Dohled nad prodejnami
|
Tweet |
Co se týče tzv. slevových akcí (např. letákové akce a následně zjištěná nedostupnost akčních výrobků), může být na takové jednání nahlíženo jako na zakázanou klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně tzv. vábivou reklamu.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Pod zákonnou formulací "zveřejnit důvody, na jejichž základě se může prodejce domnívat, že nebude schopen zajistit dodávku výrobků" by bylo možné rozumět např. uvedení poznámky v letáku či v internetové nabídce (z důvodu omezených zásob platí do jejich vyčerpání).
Zda ve stížnosti uvedená provozovna společnosti Penny Market s.r.o. porušuje zákaz vábivé reklamy dle přílohy 1 písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může prověřit příslušný krajský živnostenský úřad (dle § 23 odst. 10 dozor v oblasti regulace reklamy), který je v tomto případě kompetentní k výkonu dozoru. Spotřebiteli tedy doporučujeme podat podnět k provedení kontroly k příslušnému dozorovému orgánu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.