Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V březnu letošního roku jsem v prodejně CCC na Praze 8 - Krakově zakoupila dětské botičky. Syn je nosil v období duben - červen s přestávkami, střídal s dalšími botami, takže tyto boty nebyli používány každý den. Před prvním nošením jsem boty nastříkala doporučeným impregnačním sprejem, během nošení jsem je nechávala větrat. Přes léto (vzhledem k výsokým teplotám vzduchu) je syn nenosil vůbec a začal je nosit opět do školky na začátku měsíce září, opět je střídal s dalšími botami. Na konci října se objevili na podrážkách trhliny ( v místech paty) a při vyndavání stélky na vyvětrání jsem zjistila, že se podrážka v místech klenby nohy propadá. 7.11.jsem zašla do prodejny CCC na Národní třídě - Quadrio a boty reklamovala. Po zhruba 3týdnech byla reklamace vyřízena tím, že byla zamítnuta jako neoprávněná s tím, že boty byli nošeny a používány a za to že prodejce nenese odpovědnost. Písemné vyjádření k zamítnuté reklamaci mám k dispozici.
Dětské boty CARS CP 23-4195DCARS, kód produktu 2220332460282
CCC Czech s.r.o.
Českomoravská 2420/15 190 93 Praha 9; Harfa Office Park
http://ccc.eu/cz
sekretariat@cccboty.cz
vzhledem k nedůvěře k tomuto výrobku požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Z právní úpravy vyplývá, že prodávající může zamítnout reklamaci jako neoprávněnou pouze ze zákonných důvodů. Jedním z takovým důvodů je však to, že se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Jelikož prodávající tvrdí, že se jedná o tento důvod, bude nyní na spotřebiteli, aby vyjádření prodejce rozporoval. Tedy, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.