Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň.
Dňa 11.11.2015 som obdržala zásielku Diamond StarterXLarge.
Po otvorení zásielky som zistila, dodaný tovar nie je moja
veľkosť (nosím XXL). Z uvedeného dôvodu som zásielku
hneď na nasledujúci deň vrátila prostredníctvom Slovenskej
pošty o čom mám aj doklad. K zásielke som priložila aj list
s vysvetlením a žiadosťou o zrušenie zasielania.
Dňa 23.11.2015 som dostala upomienku kvôli nezaplateniu
s dátumom splatnosti 19.10.2015, kedy som tovar ešte ani
nemala.
Číslo faktúry 4454773
PhDr. Helena Mochnáčová
Diamond StarterXLarge
Vzhľadom na to, že som tovar vrátila, nie je dôvod, aby som
zaň platila.
Požiadala som Vašu spoločnosť, aby mi v budúcnosti neponúkala
tovar, keďže nie je možné pred kúpou ho vidieť.
|
Tweet |
V případě této společnosti doporučujeme odstoupit od smlouvy do 14 dnů, případně vypovědět celý závazek na dobu neurčitou, písemně doporučeným dopisem s dodejkou. Jedná se o švýcarskou společnost a vrácení zboží požaduje na nizozemskou adresu. To je však nepřiměřený požadavek, neboť společnost má i českou kontaktní adresu, která je : WESTERFIELD INT. AG, P.O. BOX 18, PRAHA 2 , 120 00.
Odstoupit od smlouvy může spotřebitel do 14 dnů od převzetí zboží dle občanského zákoníku. Tato úprava je však převzata z práva Evropské Unie - konkrétně směrnice o právech spotřebitelů. Ve výkladovém stanovisku (tzv. guidance Evropské komise) ke směrnici o právech spotřebitelů je však dovozeno, že pokud spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit od převzetí zboží, tím spíše má právo od smlouvy odstoupit již před převzetím zboží (tedy do 14 dnů od telefonického hovoru).
Pokud však již spotřebitelka balíček se zbožím převzala, může odstoupit od učiněné objednávky do 14 dnů od převzetí. Je nutné napsat doporučeně dopis o odstoupení a poslat doporučeně balíček, který přišel na stejnou výše uvedenou adresu v ČR. Kopii dopisu a podací lístky doporučujeme dobře uschovat, slouží jako důkaz, aby společnost nemohla v budoucnosti po spotřebiteli vymáhat žádné pohledávky.
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává.
Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
V případě služby pravidelného zasílání zboží může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu výše uvedeným způsobem na základě podané výpovědi.
Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby nebyly zasílány balíčky se zbožím a jeho osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by neměla společnost zasílat již žádné zboží. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.