Společnost


ILOSTA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8501Nekalé obchodní praktiky,spotřebitel se nemá jak bránit, žádná komunikace nefunguje,zboží neodpovidá

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2015, před 9 lety

Kateřina Rozsypalová

Znění stížnosti

Dobrý den, tato firma má na netu obchod s parfémy, které prodává jako origiály, místo parfému dostáváte pouze smrdící napodobeninu. Prodávající, nekomunikuje, vrácené zboží nepřebírá,žádná odezva ani zpětná vazba. žádná práva kupujících, zboží neodpovídá popisu, kupující se nemají jak bránit a dožadovat se náhrad a vyřízení reklamací. Recenze HEUREKA snad taky vypovídá sama o sobě.http://obchody.heureka.cz/moulins-cz/recenze/ Spotřebitelé potřebují zřejmě pomoct kontaktují se mezi sebou, byla kontaktována ČOI.


Produkt

ILOSTA s.r.o
Hodonín, Velkomoravská 4017/77, PSČ 69501
http://www.moulins.cz/
moulinseshop@gmail.com
24314633


Požadované řešení

Žádám o vyřízení reklamace,vůbec mít možnost toto zboží reklamovat podle zákona a uvedených podmínek .Vrácení peněz za zboží které bych díky jeho kvalitě nechtěla, kupovala jsem originální parfém, né smradlavou vodu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2015 11:50, před 9 lety

V tuto chvíli jsou k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace z důvodu dodání vadného zboží a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu za předpokladu, že neuplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží.

V prvém případě se jedná o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což zahrnuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno. V případě dodání padělku je možno odstoupit od kupní smlouvy pro nesoulad skutečných a propagovaných vlastností dle § 2161 odst. 1), neboť věc musí mít vlastnosti, které si strany ujednaly, což padělek parfému jistě nemá. Z ustanovení § 2169 téhož zákona vyplývá, že má kupující právo na výměnu věci nebo součásti a není-li toto možné od smlouvy odstoupit. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Druhá možnost, tedy odstoupení od smlouvy do 14 dní bez udání důvodu při smlouvě uzavřené po internetu, je případně jednodušší. Zde stačí pouze zboží zaslat v této lhůtě zpět prodejci dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde však spotřebitel nemůže po prodejci požadovat proplacení nákladů na zaslání zboží zpět, pouze pokud by prodejce o této povinnosti spotřebitele nepoučil, např. formou obchodních podmínkách (§ 1832 odst. 3 výše uvedeného zákona). Prodejce musí peníze vrátit nejpozději do 14 dní od uplatnění odstoupení od smlouvy dle § 1832 odst. 1 výše uvedeného zákona. Pokud si spotřebitel objedná zboží prostřednictvím internetu, má právo si zboží běžně vyzkoušet. V případě parfému je to tedy nastříkání vůně - vyzkoušení vůně. Pokud by byl přiložen např. tester nebo vzorek, neměl by spotřebitel vůni otvírat a zkoušet. Jinak ale na to právo má. Prodejce dokonce pak po něm ani nemůže chtít náhradu za toto vyzkoušení. Samozřejmě by to vyzkoušení nemělo znamenat výrazný úbytek parfému. Pokud spotřebitel parfém vyzkoušel a chce jej vrátit, tak prodejce nemá právo na žádné krácení vrácené kupní ceny, neboť v souladu se směrnicí o právech spotřebitelů a judikaturou Soudního dvora EU, má spotřebitel právo si věc doma běžně vyzkoušet. Prodejce má povinnost vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu.

Pokud byl dodán padělek, lze podat trestní oznámení z trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně z trestného činu poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku, rovněž i podnět České obchodní inspekci pro podezření na klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ILOSTA s.r.o., Hodonín, Velkomoravská 4017/77, PSČ 69501). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, popř. reklamace) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2016 20:07, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.