Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8502Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2015, před 9 lety

Monika Märzová

Znění stížnosti

V E-shopu Euro King jsem si objednala vysavac znacky Dyson DC52 Animal Turbine za cenu 13.260,- Kc
- zasilku jsem prebrala a zaplatila na vydejnim miste v Praze dne 22.10.
- po zcela beznem 4. vysavani v domacim prostredi se utrhla prachova lista u nejdulezitejsi hubice (podlahove trysky) a okamzite se namotala na rotacni valec, ktery se timto poskodil
- nasledovalo zklamani, ktere bylo umocneno tim, ze i ve stredni casti filtru se hromadil prach, ktery ma padat na dno nadoby, pri studovani navodu jsem navic zjistila, ze dodavka nebyla kompletni (dle navodu melo baleni obsahovat jeste prachovku na cisteni odpadni nadoby)
- dne 06.11. bylo zbozi vraceno na vydejnu v Praze, ve 14 denni zakonne lhute
- puvodne jsem pozadovala vraceni penez, pracovnik vydejniho mista mi sdelil, ze on nic nevraci, ze sepiseme reklamaci a mohu pozadovat vymenu za novy kus
- dne 12.11. mi byl dorucen E-mail, ze reklamace nebyla uznana, pry se jedna o mechanicke poskozeni
- toto jsem neuznala, bylo mi navrzeno zaslani reklamovaneho vysavace na nezavisle odborne posouzeni primo vyrobcem
- 26.11. mi byl dorucen E-mail, ze reklamace byla resena vymenou vadnych casti a mohu si vyzvednout zbozi na vydejne v Praze
- vysavac mi byl predan v uplne pomackane a roztrhane krabici, pracovnik pobocky uznal, ze jsem mu odevzdavala krabici novou a pisemne potvrdil poskozeni obalu na predavacim protokolu

Ve zbozi nemam jiz nadale duveru, proto jsem opet E-mailem kontaktovala reklamacni oddeleni a stale pozaduji vymenu za nove zbozi nebo vraceni penez.
Toto bylo reklamacnim oddelenim zamitnuto, byla mi zaslana odpoved ve smyslu, ze mam byt rada, ze mi vysli vstric, kdyz jsem hlavici mechanicky poskodila...


Produkt

Vysavac Dyson DC52 Animal Turbine


Požadované řešení

Vymena za kompletne novy kus ci vraceni penez, abych si mohla zakoupit stejny vysavac u jineho, spolehlivejsiho prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2015 20:24, před 9 lety

Při koupi zboží přes internet má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Toto právo nelze spotřebiteli upřít, podnikatel jej proto musí respektovat. Zákon však pro toto právní jednání vyžaduje textovou formu. Jetsliže odstoupení od smlouvy nebylo podáno písemně, emailem či alespoň formou textové zprávy, nelze bohužel na tomto nároku setrvat. V opačném případě doporučujeme spotřebiteli trvat na odsotupení od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

V případě, že však prodávající neinformoval spotřebitele o jeho zákonném právu odstoupit od smlouvy ve 14 ti denní lhůtě, prodlužuje se tato lhůta o rok. V takovém případě je stále možné od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat podnikateli v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Pro jeho formulaci je možné využít tohoto volně dostupného vzoru: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Prodávajícímu je zároveň vhodné stanovit přiměřenou lhůtu k vrácení finančních prostředků. Nesplní-li prodávající svou povinnost v této lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. V takovém případě lze prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Pokud byla informační povinnost splněna a došlo k uplatnění reklamace, která nebyla uznána, lze rozporovat takovéto vyřízení reklamace předložením znaleckého posudku, který potvrdí odpovědnost prodávajícího za vzniklou vadu. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2016 15:48, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.