Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zasílám Vám stížnost na CK Quality Travel. V dubnu jsem si zakoupila zájezd do Švýcarska přes slevový portál Slevotéka, který se měl konat 23.10.2015 - 28.10.2015. Týden před odjezdem mi byl zaslán e-mail od CK, že z důvodu nenaplněné kapacity zájezd ruší. CK mi nabízela jiné zájezdy, já jsem však požadovala vrácení peněz. Byl mi poslán dobropis s datem splatnosti 29.10.2015. Peníze však na účtu nebyly. Obrátila jsem se na CK, aby prověřili danou situaci, vždy mi bylo řečeno, že vše předají na finanční oddělení, které mi zašle vyjádření. Nic takového se do dnešního dne nestalo. Volala jsem do CK znovu a již jsem žádala o přepojení přímo na finanční oddělení a i když jsem volala několikrát, pokaždé mi bylo řečeno, že nikdo z finančního oddělení není přítomen. Požádala jsem o pomoc i Slevotéku, ti reagovali rychle s vyjádřením, že finanční oddělení CK vrácení peněz co nejrychleji vyřeší. Peníze na mém účtu však stále nejsou. Ráda bych Vás poprosila o radu, jak postupovat. Mám podat předžalobní výzvu a v případě nezaplacení předat celou věc k soudu?
Děkuji za reakci.
Švýcarské Alpy a láznění v Bormiu v zájezdu na 6 dní, 23.10.-28.10.2015
CK Quality Travel
Provozovna: Kozí 2 (naproti KB), 602 00 Brno, Sídlo: Malinovského náměstí 603/4, 602 00 Brno
http://www.zkustotaky.cz/
info@quality-travel.cz
01559753
Vrácení peněz za neuskutečněný zájezd
|
Tweet |
V případě, že pořadatel zájezdu zrušil objednaný a zaplacený zájezd týden před odjezdem z důvodu nenaplněné kapacity, což má uvedeno i ve svých všeobecných obchodních podmínkách, a byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný zájezd a zároveň vystaven dobropis, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Dobropis je účetní pojem, který byl nahrazen termínem opravný daňový doklad. Dobropis je faktura se záporným znaménkem. Lze ho účtovat jako běžnou fakturu, ale právě se záporným znaménkem. Používá se při úpravě ceny formou slevy nebo vracení kupní ceny při odstoupení od smlouvy.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li pořadatel zájezdu na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (EUROPA TRIP - QUALITY TRAVEL, s.r.o., 602 00 Brno - Brno-město, Malinovského náměstí 603/4). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Hodnocení:
Komentář: Předpokládám, že nebýt dTestu a následně snahy Slevotéky o napravení situace, peníze zpět nedostanu.