Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 21.10.2015 jsem si u společnosti MALL.CZ objednala zboží za 1396,- Kč. Tentýž den mi přišlo potvrzení o přijaté objednávce a výzvě k zaplacení zboží. Dne 26.10.2015 jsem obdržela daňový doklad k přijaté platbě s datem přijetí platby 23.10.2015.
Od té doby se nic nedělo, na emaily nereagovali, první reakce přišla po mé výzvě 21.11.2015, kdy mi sdělili, že z technických důvodů byla moje objednávka zrušena a že platba ve výši 1396,-Kč mi byla odeslána 17.11.2015 na účet. Do dnešního dne peníze samozřejmě nedorazily. Píšu další emaily (dovolat se na telefon je je téměř nemožné, doba čekání na spojení je přibližně 1/2 hodiny), kde urguji peníze, ale nikdo nereaguje.
předmětem objednávky byly granule pro kočky a prací prášky
MALL.CZ
U garáží 1611/1, 170 00 Praha 7 - Holešovice
www.mall.cz
zakaznicky.servis@mall.cz
26204967
vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že prodejce zrušil objednávku (z důvodu nedostupnosti zboží) uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Jiný čas zabere vrácení peněz převodem z účtu a vrácení zboží jako telefonu poštou. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Vážená paní Žingorová,
omlouvám se za potíže, které jste měla s nákupem zboží v našem obchodě. Dle našich informací byla platba vrácena zpět na Vaši kartu přes platební bránu 17. 11. Požádala jsem proto kolegy z finančního oddělení o výpis k navrácené platbě, který Vám zašleme emailem.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Peníze na účtě do dnešního dne nemám.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Chtěla bych vás informovat, že dnes t.j. 10.12.2015 mi společnost Mall.cz konečně vrátila peníze za nedodané zboží. Po nekonečných výmluvách, že peníze již 17.11.2015 odešly, po tvrzení, že vlastně neměli k dispozici můj účet, poté zase ve firmě nefungovala komunikace, jsem se konečně dočkala. Chtěla bych touto cestou poděkovat dTestu, že se do případu vložil. Jsem přesvědčena, že právě díky tomu mám své peníze zpět. Obyčejný člověk totiž s podvodnými praktikami některých společností nic nenadělá. Ještě jednou vám moc děkuji"
Na základě výše uvedených informací stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo požadovaného řešení.