Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 27.11. mela probihat v prodejnach Tesco Stores akce Black Friday s tim, ze zbozi v akci je v omezenem mnozstvi a zacina 27.11. od 8 hodin. 26.11. jsme se dotazovali, zda je mozne zbozi zarezervovat a druhy den vyzvednout. Pracovnikem elektra v Tesco Zlicin nam bylo sdeleno, ze to mozne neni mozne a ze to maji zakazane. Vporadku, to je pochopitelne. Dnes tj. 27.11. pred 8 hodinou rano jsme byli na miste(prodejna Tesco Zlizin) a chteli zakoupit inzerovany Tablet Lark Freeme X4 7 se slevou 50%. K dispozici nebyl ANI JEDEN a spousta lidi se tam kvuli tomu rozcilovala na prodavace. Stejna situace byla i s ostatnim zbozim elektra inzerovanym v akci. Letaky na tuto akci jsem videl tistene, prisly emailem a iformace o akci byla v radiu. Podle me jednoznacne klamava reklama.
Tablet Lark Freeme X4 7 z letaku: http://blackfriday.itesco.cz/?utm_source=itesco&utm_medium=banner&utm_content=popup&utm_campaign=blackfriday&_ga=1.90652435.863254664.1441452032
Prosetreni, co se stalo, proc k tomu doslo a co se stane, aby k tomu nedoslo priste.
Z meho pohledu bych jako reseni videl:
1) ze na letacich bude inzerovan pocet kusu, ktere se v prodejne objevi. U nejakeho obchodu jsem to jiz videl. - Pokud uvidim, ze bude k dispozici 5 kusu, ani se nebudu obtezovat dorazit, pripadne musim pocitat s navalem.
2) pokud se nejake zbozi v takove akci vyproda, viditelne se oznaci, jako nedostupne. - zabrani se tim rvani na prodavace, ktery za to ani nemuze
|
Tweet |
V tomto případě záleží, jak byla nabídka formulována. V případě, že by bylo v letáku uvedeno, že na prodejně je určité zboží v akci a žádné takové zboží nebylo dostupné, uvedené jednání může naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou. Tuto skutečnost si může ověřit krajský živnostenský úřad, který může za zjištěné porušení prodejci uložit pokutu. Z tohoto důvodu doporučujeme podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.