Společnost


Axit CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8507Zamítnutí odstoupení od smlouvy-koupě jízdního kola Apache Matto 2012

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2015, před 9 lety

Milan Balla

Znění stížnosti

Naletěl jsem.Kolo jsem koupil na základě intern.obj.v Axit bikes Náchod. Mimo kola jsem ještě objednal i jiné komponenty/světla,blatníky atd a nechápu proč byly namontovány na kolo,vybaleny z orig.balení/Při objedn.jsem požadoval od kola stejné vlastnostijako má model stejné značky o rok novější.To mi bylo telef.slíbeno a potvrzeno a to je to obelstění.Vlastnosti a rozměry rámu jsou jiné a pro mě nepoužitelné.Zakoupil jsem i nové sedlo a gripy a na návrh obchodu, jsem jim původní gripy a sedlo ponechal za částku 150,-kč.Nežádal jsem montáž ani sedla a gripů,ani ostatních součástí,které obchod instaloval na kolo a tím mi znemožnil jejich vrácení.V prodejně jsem byl znovu ujištěn,že je rám 2012 stejný jako rám 2013.Kolo jsem odvezl a při zkušební jízdě jsem začal zjišťovat nedostatky mimo jiné užší řidítka.Kontaktoval jsem obchod a po domluvě kolo opět vezl k nim.Navrhli koupit širší řidítka a mezi kolo a řidítka namontovat představec,který měl řidítka zvednout výš.Toto byla jediná úprava,kterou jsem domluvil,protože jsem se snažil vše vyřešit a věřil odborníkům,že se pak kolo změní na požadované parametry.Za toto jsem ještě zaplatil cca400,-kč.Po týdnu jsem jel pro kolo a zjistil jsem,že se parametr rámu/až na šířku řidítek/nezměnil a při kontrole parametrů technik zjistil,že rám je zcela odlišný od modelu 2013.V parametrech,které se snažili dohnat výměnou představce na řidítka ale rám je tak jiný v geometrii,že se to nepodařilo.Na moji žádost o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů mi p.V. nevyhověl s tím,že na kole byly učiněny úpravy / jiná řidítka která jsou dražší a chtěl jsem jim je ponechat na kole, představec to samé a odečetl jsem i kompenzaci sedla a gripů/ty jsem jim také ponechal na kole aby je nemuseli měnit a jsou lepší a dražší než původní/ a nabídl mi,že mi namontuje ten rám,který jsem požadoval, ale za 4.000,-což jsem odmítl s tím,že jsem byl ubezpečen,že rám je stejný.Sepsal jsem v obchodě žádost o odstoupení a tu jsem ještě poslal i poštou s tím,že nechci firmu poškodit a vše ostatní z kola si ponechám.Kolo si v ten den obchod odmítl převzít.i tady mám ale pocit se obchod už jistil dopředu a vše vyndal z orig.balení a namontoval na kolo.Kontaktoval jsem D-Test a bylo mi poraděno, abych kolo odeslal do obchodu, což jsem učinil.V krabici na kola,kolo obaleno a chráněno tak, jak se kola posílají.Vše jsem získal i s krabicí od jiného obchodníka.Kolo obchod převzal a poslal seznam poškození.Na kole jsem mimo zkušební jízdu nejezdil, stálo samotné ve sklepě,kde nemohlo dojít k žádnému poškození.Nehledě nato,že údajné rozpletení lanka-jedna z popsaných závad,nemohlo dojít ani přepravou.Jediné poškození mohlo nastat při úpravách v obchodě nebo přepravě, v případě poškození krabice.Myslím,že p.V. jako odborník po vybalení kolo záměrně poškodil.Krabici České poště ani a asi z tohoto důvodu nereklamoval.Je to prostě mazák.Nejdříve sdělí špatné údaje o kole hlavně aby ho prodal,instalací komponentů na kolo /i té nevyžádané/se pojistí proti případné reklamaci aniž by zákazníka upozornil,že mu v jeho obchodě v reklamaci toto bude bránit. Např.výměna gripů jak každý cyklista ví,nemůže kolo poškodit jak se vyjádřila pí.V. /asi to nebude shoda jmen/že je to důvod k nevyhovění žádosti.Gripy,které obchod neměl instalovat na kolo,pouze si ponechat původní-a toto mi obchod sám navrhl. Jejich jednání je prostě vymyšleno tak,aby zákazník musel svoje právo vymáhat takto a nebo ho nemohl vymoci vůbec.Arogance, lži-to je má charakteristika AXIT Náchod a nedoporučuji nikomu kolo u této firmy kupovat.To se netýká prodavače obchodu,který zjistil odlišnost rámu.Obracím se tedy na Vás s prosbou o pomoc.Tím,že se takto jistí a mají zřejmě v "rodině"právní pomoc, se jim asi v obchodě daří.Na zákazníkovi moc nezáleží, hlavně i za cenu lži prodat.Vždy jsem v obchodě s cykl.potřebami narazil na odborníky a férové lidi.Věřil jsem i obchodu AXIT Náchod a naletěl.Kolo se nechodí kupovat z mikroskopem a laseremAle u AXIT Náchod to doporučuji vzhledem k tomu, že Vám telefonicky nalžou vše o vlastnostech kola.


Produkt

Apache Matto 2012 jízdní kolo


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a zrušení úvěru,který jsem na kolo uzavřel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2015 23:36, před 9 lety

Právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží je v občanském zákoníku zakotveno z důvodu ochrany spotřebitele před nákupem nechtěného zboží. Jde o situace, kdy spotřebitel nemá možnost osobní prohlídky věci před jejím zakoupením a může se tak spolehnout jedině na informace, které mu poskytl prodávající. Proto se dané ustanovení vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.) nebo na závazky ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory. Toto právo dává spotřebiteli poměrně silné postavení, protože při jeho uplatnění nemusí spotřebitel udávat důvod odstoupení od smlouvy.

Existují však také výjimky, kdy takto odstoupit od smlouvy není možné. Například bylo-li zboží upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Jedná se o případy, kdy se zboží po vrácení stává neprodejným, neboť na něm byly provedeny specifické úpravy podle přání spotřebitele, které již není možné vzít zpět. Za využití logického výkladu lze dovodit, že montáž celku sestávajícího se z jednotlivých zakoupených položek, při které nedochází k nevratnému spojení těchto položek, do této výjimky nepatří, protože nedochází k úpravě zboží (např.: jako je tomu u zkrácení nohavic kalhot) a nevzniká tak nenávratná změna, pro kterou by byly jednotlivé druhy zboží již neprodejné. Argumentace, že sestavení zboží spadá pod tuto výjimku upravenou v § 1837 písm. d) občanského zákoníku, tak neobstojí. Je tedy možné uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní.

Pokud bylo uplatněno právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dní, spotřebitel odpovídá podnikateli za snížení hodnoty zboží, ale pouze pokud toto snížení hodnoty vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Z toho vyplývá, že spotřebitel má možnost zboží odzkoušet přiměřeně k jeho povaze bez jakékoli sankce.

Bylo-li zboží zasláno prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, odpovídá za škodu, která vznikla při přepravě zásilky, provozovatel poštovních služeb. Byla-li zásilka dodána, ale tato zásilka jeví známky poškození, má adresát právo domáhat se náhrady škody na poskytovateli poštovních služeb (dle § 12 odst. 7 zákona o poštovních službách). Dle poštovních podmínek České pošty, s.p. může adresát uplatnit reklamaci poškození obsahu zásilky ve lhůtě dvou pracovních dnů od dodání zásilky. Toto však neplatí, pokud byla reklamovaná závada patrná již při dodání nebo pokud podnik upozornil příjemce na možnost, že došlo k poškození nebo úbytku obsahu. V takových případech musí uplatnit adresát reklamaci ihned. Pokud prodávající zjistil, že je zásilka poškozená, měl dodání zásilky reklamovat u poskytovatele poštovních služeb. V tomto případě prodávající zanedbal svoji povinnost obsah zásilky zkontrolovat a o případném poškození vyrozumět poskytovatele poštovních služeb. Takovéto jednání jde to k jeho tíži.

Byl-li pro zakoupení zboží sjednán úvěr, je takový úvěr vázaný na kupní smlouvu. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zaniká též smlouva o tomto vázaném úvěru. Další informace ohledně zániku smlouvy o vázaném spotřebitelském úvěru je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3377/oznameni-o-zaniku-smlouvy-o-vazanem-spotrebitelskem-uveru.

Byl-li při prodeji zboží použit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 12:02, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.