Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamuji hnědé skvrny které se objevily na plastovém profilu oken. Stáří oken 3 roky, záruka 5 let. Reklamoval jsem to a 30 dní se nic nedělo. Prodejci jsem dal dalších 30 dnů o opět nic. Podal jsem stížnost na ČOI. Firmě udělená pokuta za nedodržení 30 denní lhůty + nevystavení reklamačního protokolu. Od té doby mi prodejce jen napsal, že reklamace se zamítá kvůli špatné údržbě oken. S čímž nesouhlasím. Fleky na oknech jsou pouze na jižní a východní straně a to ještě jen cca 20 cm od parapetu. Proste kde nejvíc svítí slunce. Zasílal jsem odstoupení od smlouvy, ale prodejce nepřebírá zásilky.
Zaměstnanec firmy, který byl vadu posoudit mi potvrdil, že nejsem jediný komu se tato vada vyskytla a neví jak to vyřešit.
Řešení firmy: reklamace zamítnutá, navíc mi dodavatel nedal písemné vyjádření proč je zamítnutá.
Vrácení peněz za okna na celém domě.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že práva z vadného plnění v zákonném režimu lze uplatňovat pouze do 2 let od převzetí zboží, vztahuje se na zboží nadále pouze smluvní záruka. V případě smluvní záruky se však uplatní zvláštní režim, kdy se práva a povinnosti stran odvíjejí od obsahu uzavřené smlouvy. Je tedy třeba důkladně prostudovat záruční list, ze kterého by mělo být patrné, na jaké vady se poskytnutá záruka vztahuje.
Způsob vyřízení reklamace však podléhá stejným zákonným ustanovením. Prodávající má tak dle zákona o ochraně spotřebitele lhůtu 30 ti dní k vyřízení reklamace, nedohodne-li se se potřebitelem prokazatelně na lhůtě delší. Maré uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v souladu s § 2002 odst.1 občanského zákoníku.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat podnikateli v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Pro jeho formulaci je možné využít tohoto volně dostupného vzoru: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Prodávajícímu je zároveň vhodné stanovit přiměřenou lhůtu k vrácení finančních prostředků. Nesplní-li prodávající svou povinnost v této lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. V takovém případě lze prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.