Společnost


Marcela Farová

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8515Klamání zákazníků - objednala jsem si dámský LUX lis 50 kg, dorazil dámský lis 50 kg, objednávka byla u firmy Kinderbazar.cz, zboží mi odeslala firma TexStyle.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2015, před 9 lety

Šárka Džubasová

Znění stížnosti

Majitelka Kinderbazaru.cz popisuje ve svém internetovém obchodě (přesně staženo z internet.stránek): Dámský lis LUX 50kg secondhandu z Anglie (4.520 Kč včetně dopravy).Jedná se o mix jakosti takže najdete i cream a 1. jakost.
Oblečení je pouze dámské. Většina v pěkném stavu bez vad některé nové s visačkou. Mix oblečení celorok. Není zaručeno v jakém poměru je skladba oblečení.ORIGINÁL Z ANGLIE V ČR NEOTEVŘENÝ! TAK JAK PŘIŠEL VÁM HO ODEŠLEME!Balík se musí vyprat aby věcičky dostali svůj tvar.
Jakosti jsou vždy v jiném poměru.
Oblečení je značkové, většina zn. Next, Gap, George, Girl2Girl, Mexx, Adidas, Nike, Adams kids apod.
V balíku jsou například: trika, trička, miminky, bundy, halenky, košile, kalhoty, legíny, rifle, vesty apod.
Vhodné pro další prodej, jde o lisované zboží.
Zboží zaplatíte, pak Vám dorazí balík od její jiné firmy TexStyle, balík je označený pouze Dámský 50 kg, slovo LUX se někde vytratilo a o obsahu škoda mluvit. Značkové zboží můžete spočítat na prstech, většinou je v něm zboží velmi obnošené, zničené, saka bez knoflíků, ve svetru díra, mikina s vadným zipem atd., podle majitelky lze všechno opravit a prodat, je to balík vhodný pro šikovné maminky. Požaduji vrátit peníze, jelikož jsem byla oklamána, balík byl špatně označený, chyběl dod. list, neobsahoval zboží, které je v nabídce - "oblečení je značkové - většina", balík přišel od jiné firmy, u firmy TexStyle jsem si nic neobjednala.Balík jsem vrátila zpět, majitelka mi napsala, pokud se v balíku vyskytne 1 ks zboží cream bez vady, tak je všechno v pořádku a reklamaci mi neuzná. Dělá si z kupujících srandu. Odstupuji od smlouvy, jelikož mi Kinderbazar.cz zboží do dnešního dne 28.11.2015 nedodal, zboží bylo objednáno 3.11.2015 (obj.č.12391982) a také jsem balík v tento den uhradila. Přišel mi pouze balík od TexStyle, u této firmy jsem si nic neobjednala a obsah navíc neodpovídal nabídce Kinderbazaru.cz a byl špatně označen (Dámský 50 kg - místo Dámský LUX 50 kg), balík mám nafocený, vadné zboží také, fotky majitelku vůbec nezajímaly.Podle majitelky je nákup lisů vlastně loterie. Paní Farová vlastní asi více firem. Tyto firmy určitě dalším kupujícím nedoporučuji! Š. D.


Produkt

obj. č. 12391982


Požadované řešení

Požaduji odstoupit od kupní smlouvy, vrátit peníze zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2015 09:38, před 9 lety

V tuto chvíli má spotřebitelka k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly (dámský lis LUX 50kg secondhandu z Anglie, specifikace v popisu a nabídce zboží). Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno. Prodejce je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit (což zřejmě není v tomto případě možné), nebo výměnou za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele (tj. slabší smluvní strany, to znamená za předpokladu, že nákup nebyl učiněn v rámci podnikatelské činnosti kupujícího) je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat. Případné výjimky z práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů uzavřené na dálku jsou taxativně (jedná se o uzavřený výčet) dány zákonem v § 1837 a § 1840 občanského zákoníku. Tudíž je nelze prodejcem v neprospěch spotřebitele rozšiřovat například při nákupu již použitého zboží.

Spotřebitel musí být o tomto svém právu řádně poučen v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitele, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebiteli.

Podnikatelka ve svých obchodních podmínkách uvádí „Zákazník má právo na vrácení zboží ve lhůtě 14 dní od jeho obdržení v souladu s Občanským zákoníkem. Zákazník může vrátit výrobek pouze v souladu se zněním zákona a pouze nepoškozen s dokumentací a nesmí jevit známky použití.“ Toto poučení považujeme za nedostatečné z řady důvodů. Nejzávažnější pochybení shledáváme v tom, že zde dochází ke zkrácení lhůty pro vrácení zboží. Spotřebitel má povinnost vrátit zboží do 14 dní od odstoupení od smlouvy, nikoliv od obdržení zboží. Dále je omezeno právo věc reálně vyzkoušet a prohlédnout, a také zde chybí informace o tom, kdo hradí náklady spojené s vrácením zboží. Jelikož spotřebitelka nebyla o svých právech řádně poučena, má možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Může také požadovat proplacení nákladů na zaslání zboží zpět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2016 14:08, před 9 lety

Podnikatelka nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci podnikatelky uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.