Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Paní B. H. pronajímá byt v Papírenské ulici v Praze 6. Vybere rezervační poplatek, dohodne datum předání bytu. Vždy se předání odkládá až do smluvních 2 měsíců k předání, poté odkazuje na pana P. H., že on je jednatel společnosti a peníze vrátí, uvede telefon 774788743 na který nikdo nereaguje. Paní H. však byt inzeruje i na jiných portálech dál, ačkoliv je složen rezervační poplatek. Její telefon je 722 230 623 ( aktuálně reaguje ). Stále argumentuje, že ona nemá pravomoc peníze vrátit a že oprávněn je pan H., z internetu jsem zjistil, že je to její partner ( podle FB jsou ve vztahu ).
Na ně je vedena celá řada oznámení, vše momentálně řeší paní JUDr. M. F. z Hradce Králové.
Adresa bytu je ulice Papírenská, bytů je více, číslo orientační 11 a 13 ( co zatím vím ) v Praze 6
Vrácení rezervačního poplatku 8 500,- korun.
|
Tweet |
Byl-li zaplacen rezervační poplatek ale byt nebyl ve sjednané lhůtě předán, musí společnost úhradu za rezervační poplatek vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body zdůvodňující oprávněnost nároku a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.