Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 10.7.2015 jsem v Alze koupil NTB.
Nedávno jsem zjistil, že jedno tlačítko pro speciální znaky (\') vypadne v případě, že je tlačítko stisknuto v jeho horní části. Pokud tlačítko stisknete na středu a níže, tak drží. Po vypadnutí tam jde opět hezky nacvaknout, takže není nic poznat. S tlačítkem jsem nijak nešetrně nezacházel, a protože ho téměř nepoužívám, nezjistil jsem závadu dříve.
Po zjištění závady jsem dle doporučení na stránkách Alzy odeslal notebook přímo servisu Lenovo (Medion), která reklamaci zamítla s tím, že je tlačítko ulomené a spočítali náklady na opravu na cca 3 000 Kč. Nabídku na opravu jsem nepřijal a notebook mi poslali neopravený zpátky.
Dnes 01.12.2015 jsem notebook reklamoval přímo na pobočce Alzy, kde byla reklamace zamítnuta přímo na místě z důvodu "Mechanického poškození / Poškození nevhodným zacházením. Záruka zaniká"
Vzhledem k tomu, že tlačítko normálně drží na svém místě a vypadne pouze v případě stisku na určitém místě, jsem vadu nerozpoznal dříve, ovšem trvám na tom, že zařízení bylo poškozené již z výroby, resp. při prodeji.
Pomůže mi v tomto případě uplatnění reklamace do 6 měsíců? Pán na reklamacích mi řekl, že se můžu obrátit na soudního znalce. Kdo tedy má dokazovat?
Poradíte mi prosím, jak dále postupovat?
Lenovo Y50-70
Požaduji výměnu za nové zboží.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.