Společnost


ALFA SCRAP, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8542Neproplacení šrotu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2015, před 9 lety

Lukáš Macinský

Znění stížnosti

Neproplacená částka 1800 kč za šrot. Peníze měly do 6 týdnů dojít na účet a nedošly.


Požadované řešení

Informace jak z firmy získat peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2015 11:35, před 9 lety

Pokud společnost ALFA SCRAP s.r.o. nereaguje na výzvy spotřebitele o zaplacení dlužné částky za výkup kovošrotu, doporučujeme spotřebiteli společnost provozujícího sběrný dvůr vyzvat písemně k plnění, kdy v této výzvě spotřebitel uvede lhůtu, ve které má sběrna poukázat částku na spotřebitelem uvedený účet. Marným uplynutím této lhůty se dluh stane splatným a bude možno ho vymáhat soudně. Až v případě marného uplynutí stanovené lhůty se podnikatel ocitá v prodlení a bylo by možné po něm požadovat i úroky z prodlení s plněním peněžitého dluhu.

V daném případě je žádoucí z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ALFA SCRAP s.r.o., Revoluční 1082/8, 110 00, Praha - Nové Město, popřípadě na adresu jednatele JAKUB PYŠNÝ, Štúrova 1701/55, Krč, 142 00 Praha 4, který je oprávněn zastupovat společnost ve všech záležitostech). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Po marném uplynutí lhůty ke splnění dluhu, doporučujeme zaslat předžalobní výzvu ve smyslu § 142a občanského soudního řízení. Jde o poslední výzvu k plnění, která zároveň zaručí věřiteli (spotřebiteli), že v případě úspěchu soudního sporu by náklady řízení hradila protistrana.

Při dobré důkazní pozici, tedy pokud spotřebitel disponuje dokladem o odkupu kovového odpadu (fakturou), dokladem o zaslání předžalobní výzvy (doporučeně s dodejkou), výpisem z účtu prokazujícím, že sběrna částku neuhradila, pak je možné podat návrh na vydání platebního rozkazu, což je zjednodušená forma žaloby. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu. Toto je pohled ze soukromoprávního hlediska.

Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat podnět České obchodní inspekci, neboť se v daném případě může jednat o klamavou obchodní praktiku, případně spotřebitel může podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Případné trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 16:56, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.