Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27. 11. jsem vytvořila fotokalnedář, dala ho do košíku a pak jsem začala pracovat na fotoknize, která se vytvářel ve speciálním programu, po dokončení jsem dala možnost objednat. Bohužel se mi v košíku nezobrazoval fotokalendář, ani nebylo možné napsat do objednávky poznámku. Fotoknihy jsem objednala tedy zvlášť, bylo mi naúčetováno poštovné 119 Kč, fotokalendář jsem taktéž objednala. Opět mi bylo naúčtováno poštovné 119 Kč.
Obrátila jsem se na zákaznickou podporu firmy Bonita a. s. s prosbou,
že chci spojit obě objednávky a platit jedno poštovné. Protože chci poslat vše najednou.
Přišla mi tato odpověď: Dobrý den,
hromadnou objednávku můžete vytvořit pouze v případě stejného typu produktu (více fotoknih nebo několik fotokalendářů nebo více fotoobrazů).
Nepřijde mi to fér platit za poštovné 238 Kč.
Zatím jsem nic neplatila. Nepřijde mi to zákoné.
Fotokalendář 46 × 30 cm + Velká fotokniha na výšku 21,6 × 27 cm, klasické tvrdé knižní desky, fotografie a texty na deskách i ve hřbetu
požaduji, aby mi firma umožnila spojit obě objednávky, abych nemusela platit 2x poštovné
Pokud to nebude možné, prosím, aby firma na svých webových stránkách předem informovala, že není možné spojovat objednávky
|
Tweet |
Obchodní praktiky jsou právně postižitelné v případě překročení hranice, kterou stát vytyčil, aby oddělil společensky přijatelné chování od škodlivého. Daný problém však není právně postižitelný, neboť z popisu stížnosti nevyplývá, že by obchodní společnost porušila svým jednáním některou ze zákonných povinností. Nastavení fungování služeb poskytovaných zákazníkům je totiž čistě na jejím uvážení.
Společnost na svých webových stránkách (podpora.bontia.cz/kb/article/50-kniha-a-kalendar) spotřebitele informuje, že není možné učinit hromadnou objednávku, pokud jsou zakoupeny různé typy produktů. Tímto ustanovením nejsou porušena zákonná ustanovení. Společnost splňuje i požadavek na informování spotřebitele před uzavřením smlouvy o ceně zboží včetně všech poplatků, jakož i o způsobu platby a způsobu dodání zboží. Sloučení objednávek bude tedy možné pouze, pokud se na tom strany dohodnou. Nedohodne-li se spotřebitelka se společností na sloučení objednávek, není povinna nic platit (avšak nemůže ani požadovat dodání zboží), neboť kupní smlouva nevznikla.
Smlouva vzniká spotřebitelovou akceptací nabídky (tedy již v momentu zaslání objednávky), pokud nebyl spotřebitel ještě před zasláním objednávky upozorněn na skutečnost, že tato objednávka není akceptací návrhu, nýbrž se považuje za samotný návrh a teprve přijetím tohoto návrhu obchodníkem vzniká smlouva. Společnost toto uvádí ve svých obchodních podmínkách, což však není u smluv uzavíraných se spotřebitelem možné. Nicméně pokud se spotřebitel tohoto nepřiměřenému požadavku dovolává, je takové ujednání platné. Z tohoto důvodu může spotřebitelka trvat na tom, že smlouva nebyla sjednána, neboť její návrh nebyl dle obchodních podmínek společnosti řádně přijat.
Dobrý den, Olgo,
děkujeme Vám za zájem o naše produkty a zpětnou vazbu. Jak je uvedeno na našich stránkách (viz http://podpora.bontia.cz/kb/article/50-kniha-a-kalendar), není reálné dohromady expedovat fotoknihy a fotokalendáře (případně fotoobrazy). Každý z těchto produktů vyžaduje speciální balící techniku, která zajišťuje maximální odolnost zásilky a chrání produkty před vnějšími vlivy. Z toho také vyplývá, že v ceně tzv. poštovného je rovněž i balné. Dohromady však lze - jak Vám bylo správně odpovězeno - objednat více fotokalendářů, několik fotoknih nebo více fotoobrazů.
Pokud s uvedeným nesouhlasíte, samozřejmě to nemusíte akceptovat a můžete Vaše objednávky zrušit.
V případě, že budete v budoucnu chtít objednat více knížek nebo více fotokalendářů, návody, jak hromadné objednávky vytvořit (tedy takové objednávky, které obsahují několik produktů stejného typu a tyto produkty Vám zašleme za cenu jednoho poštovného), naleznete na stránkách http://podpora.bontia.cz/kb/article/227-objednavka-kalendaru a http://podpora.bontia.cz/kb/article/40-objednavka-knizek.
Pokud byste měla jakýkoliv dotaz k našim produktům nebo tvorbě, neváhejte nám napsat pomocí stránky http://podpora.bontia.cz/new. Velmi rádi Vám poradíme.
Aleš
Váš tým Bontia
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k vývoji případu vyjádřit. Stížnost proto uzavíráme.