Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V kvetnu 2013 jsem si koupila vyrobnik mleka. Je to jiz v poradi druhy vyrobnik a porouchal se stejnym zpusobem. U prvniho modelu jsem si myslela, ze doslo k nedbalosti pri pouzivani z me strany. Koupila jsem tedy novy, daleko drazsi od firmy Traminal, a dbala peclive pokynu dle navodu. Vyrobnik se opet porouchal a to tak, ze proste prestal najednou fungovat. Bohuzel se na nej nevztahuje dvouleta zaruka a firma mi logicky zamitla vraceni penez.
Vyrobnik jsem se snazila nechat opravit. V servise mi bylo receno, ze toto nelze, nebot je porouchana elektronika, tuto komponentu pry neni mozne sehnat. Mam tedy vyrobnik vyhodit. Samotny vyrobek byl stazen z prodeje, predpokladam, ze prave pro velkou poruchovost.
Citim se jako zakaznik oklamana, ikdyz chapu, ze zaruka se nevztahuje. Chtela bych se zeptat, zda mohu nejak resit situaci, kdy vyrobek nelze opravit a ocividne nebyl konstruovany k ucelu k jakemu bylo inzerovano. Dekuji.
Vyrobnik rostlinneho mleka Soyabella
Traminal s.r.o
Nádražní 575, 686 03 Staré Město u UH
www.atranet.cz
riha@atranet.cz
24260321
Rada bych dosahla toho, ze bude reklamace uznana a budou mi vraceny penize.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 626 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době. Přičemž platí, že záruční doba je 24 měsíců. Jelikož spotřebitelka vady zboží nenahlásila prodávajícímu v době, kdy bylo zboží v záruční době, reklamaci už uplatnit nemůže.
Starý občanský zákoník je výše zmiňován proto, že byl účinný v době, kdy byl výrobek zakoupen (květen 2013), a z tohoto důvodu se na něj vztahuje stará právní úprava. Nicméně i dle nového občanského zákoníku právo uplatnit reklamaci zaniká, jakmile uplyne záruční doba, která je ze zákona dvacet čtyři měsíců.
Bohužel po uplynutí záruční doby práva ze záruky ze zákona zanikají. Pokud nebyla poskytnuta na zakoupené zboží smluvní prodloužená záruka, nelze práva uplatnit. Spotřebitelka má však možnost si opravu výrobku zaplatit, a to u kohokoli, kdo provádí opravy tohoto typu výrobku. Nemusí se jednat o výrobce nebo prodejce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.