Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobry den vzal jsem si notebook na splátky jeden měsíc jsem nezaplatil ale následující měsíc jsem zaplatil 2 splátky takže jsem to vyrovnal a nic nedlužil poslední splátku mám k 15 prosinci chodí mi upomínky a je mi vyhrožováno soudem pochopil bych že mám zaplatit penalizaci za ten měsíc co jsem nezaplatil ale když jsem to zaplatil sice po měsíci a chodí mi upomínky a i dále mi naskakuje penalizace a mám výhružné telefonáty tak se mi to nelíbí nevím na koho se obrátit ale přemýšlím i o televizi pro mě je to pěkná sprostarna a není problém i přeposlat že mám všechny splátky zaplacené
notebook asus
pokud mám zaplatit penalizaci tak za měsíc co jsem nezaplatil a né že mi bude penalizace běžet i na dále co mám vše řádně zaplacené tomu říkám sprostarna jak z obyčejných lidí tahat peníze
|
Tweet |
Byla-li splátka úvěru uhrazena po její splatnosti, je dlužník v prodlení a poskytovatel spotřebitelského úvěru může požadovat zaplacení sjednaného úroku z prodlení a dalších smluvních poplatků. O výši úrokové sazby v případě prodlení s plněním jakož i o smluvních pokutách musí být spotřebitel informován před uzavřením smlouvy.
Pokud následně dlužník plní, započte se toto plnění nejprve na smluvní pokutu a úroky a teprve pak je splacena dlužná částka. Je tedy vhodné si vždy ověřit, jaká částka má být v případě prodlení splacena. Není-li zaplacena celá dlužná částka včetně smluvních pokut a úroků z prodlení, má poskytovatel úvěru znovu právo požadovat úroky z prodlení a další smluvní pokuty.
Byla-li však zaplacena celá dlužná částka, není možné po spotřebiteli žádat další plnění. Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné obrátit se se stížností nejprve na společnost. Bude-li stížnost společností zamítnuta, může spotřebitel podat návrh na zahájení řízení před finančním arbitrem, který je příslušný pro řešení sporů mezi věřitelem a spotřebitelem při nabízení nebo poskytování zprostředkování spotřebitelského úvěru. Více o podání návrhu na zahájení řízení před finančním arbitrem je možné vyhledat na následující webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.