Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dávala jsem si sem na opravu auto, s tím že jsme byli domluveni že se opraví zdaní ložiska a cena vyjde 2500Kč. Vše v pořádku. Auto jsem tam nechala. Druhý den mi pán volal, že opravili ještě výfuk a oprava stojí 6000Kč. Nezavolal, aby se zeptal zda-li o tuto opravu stojím, nebo zda-li s touto opravou souhlasím. Teď na tu opravu nemám finance, ale to už asi pána nezajímá. Jo takhle se dneska vydělává. Moc děkuji
účtuje navíc za věci, aniž by se zeptal
Agraservis, společnost s ručením omezeným
Pražská 884, 37901 Třeboň II
agraservis@centrum.cz
Chtěla bych, aby mi byli vráceny peníze nebo byla poskytnuta sleva za úkon, který jsem nechtěla a ani nepožadovala. Pochopila bych kdyby se aspoň zeptali. Ale ne, neohlášeně udělat drahou opravu, na kterou nemám finance. Poslala bych tam kontrolu, aby si tam dali auto a uviděli by sami.
|
Tweet |
Právní úprava opravy věci, v tomto konkrétním případě automobilu, je upravena v § 2586 a násl. občanského zákoníku. Jedná se o zvláštní druh smlouvy o dílo, jejímž předmětem je oprava věci. Nebyla-li smlouva uzavřena v písemné podobě, lze její vznik prokázat předložením písemného potvrzení o převzetí objednávky, které je zhotovitel povinen objednateli vydat, pokud věc do opravy od objednatele převzal a neprovádí opravu na počkání. V tomto potvrzení o převzetí objednávky musí být jako povinná náležitost uvedena mimo jiné i označení předmětu a rozsahu služby, jakost, cena opravy. Nemá-li však objednatel žádný doklad o tom, že smlouva vznikla, mohl by její vznik prokázat i jiným hodnověrným způsobem (např. svědeckou výpovědí).
V tomto případě nebylo dílo, tedy dohodnutá oprava řádně provedena. Z toho důvodu nemá servis právo na zaplacení opravy. Naopak spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit, tj. zhotovitel odstraní dílo a spotřebitel převezme věc neopravenou v původním stavu dle § 2596 občanského zákoníku. U opravy automobilu nemusí být tento postup prakticky realizovatelný, pak tedy doporučujeme dohodu o snížení ceny na cenu v čase a místě obvyklou za obdobnou práci a dílo. Pokud si však bude spotřebitel trvat na svém, občanský zákoník umožňuje objednateli díla od smlouvy i odstoupit, vedl-li postup zhotovitele nepochybně k podstatnému porušení smlouvy.
Podle § 15 odst. 3 veřejnoprávního předpisu - zákona o ochraně spotřebitele je poskytovatel služby (v tomto případě zhotovitel opravy), pro případ, že služba není poskytnuta na počkání, tak jako v tomto případě, povinen vydat spotřebiteli (objednateli opravy) písemné potvrzení o převzetí objednávky. Potvrzení musí obsahovat označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění. Pokud nebyla tato povinnost ze strany poskytovatele služby-opravy splněna, jedná se o porušení zákona o ochraně spotřebitele a příslušný dozorový orgán Česká obchodní inspekce je oprávněn za zjištěný správní delikt uložit ve správním řízení podnikateli pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.