Společnost


Jiří Havelka

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8560Reklamace uhlí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2015, před 9 lety

Pavel Veselý

Znění stížnosti

Zakoupil jsem 50 metráků uhlí.uhlí je nekvalitní,špatně hoří, zůstává hodně popela a hlavně zhruba po dvou dnech topení,máme neprůchodné odtahové cesty v kotli od sazí.Některé kousky uhlí jsou už od pohledu pofidérní.Je tam znatelná jiná hornina která tam asi nemá co dělat.Po vznesení reklamace mi uznali kompenzaci 10 metráků uhlí zdarma.Ale nevím podle čeho!Nikdo se neobtěžoval ani přesvědčit,v jaké kvalitě mi to uhlí opravdu přivezli.Zkoušel jsem i §2169 odst. 1 ale bez úspěchu.Kontaktoval jsem i soudního znalce v oboru tuhých paliv a ten mi zdělil,že otestování kvality uhlí by mě vyšlo dráž než celá dodávka paliva a ještě s nejistým výsledkem.Já znalec nejsem ale podle loňského uhlí-také od Havelky-,kdy sem čistil spalinové a kouřové cesty pouze asi dvakrát za rok-jen z prevence-,tak sem přesvědčen že mi přivezli opravdu nějaký brak.Předem dík aspoň za přečtení.
S pozdravem Veselý Pavel Přelouč


Produkt

Ledvická kostka 1A


Požadované řešení

Dodání jiného kvalitního uhlí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2015 11:34, před 9 lety

Uhlí je spotřební zboží a jako takové ho může spotřebitel u prodejce reklamovat. Pokud dodané palivo nesplňuje jakost při převzetí dle § 2161 má spotřebitel práva z odpovědnosti za vady zboží dle § 2169 občanského zákoníku, v daném případě primárně na výměnu za bezvadné zboží dle uzavřené smlouvy, není-li to možné, na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy a vrácení zaplacené finanční částky za zboží. Kupující má tedy právo na výměnu zboží. V případě nemožnosti výměny, lze požadovat buď slevu z kupní ceny dle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku, nebo odstoupit od smlouvy.

Spotřebitel uplatnil reklamaci dodaného paliva ihned po jeho dodání, v takovém případě se nachází kupující ve výhodnější důkazní pozici, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce paliva po prokazatelně uplatněné reklamaci spotřebitelem je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů ode dne uplatnění a rovněž prokazatelně vyrozumět spotřebitele o způsobu jejího vyřízení. Dle zákona o ochraně spotřebitele § 19 odst. 1 je povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydá-li prodávající toto potvrzení spotřebiteli, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Pokud prodejce reklamaci zamítne a náležitě odůvodní, doporučujeme spotřebiteli nechat si zhotovit znalecký posudek. Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 12:38, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.