Společnost


MOBIL POHOTOVOST GSM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

88%
12%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#8561Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2015, před 9 lety

Kateřina Nováková

Znění stížnosti

Dne 13. 11. 2014 jsem si v pobočce V Českých Budějovicích uvedené společnosti zakoupila Mobilní telefon Sony Xperia T LT30p. Od února 2015 se začaly projevovat první poruchy - přehřívání telefonu, rychlé vybíjení baterie, telefon zamrzal, porucha mikrofonu (druhá strana při hovoru neslyšela dostatečně. 1. reklamace podána 23. 4. 2015, telefon opraven servisem SONY - výměna baterie, mikrofonu a audio jacku. V měsíci květnu opět uplatňovány dvě reklamace (12. 5. a 16. 5. pro opětovné extrémní přehřívání telefonu (není možné jej udržet na uchu při telefonování, restartování telefonu a opět rychlé vybíjení baterie. Obě reklamace neuznány, s tím, že se poruchy neprojevily. Dne 30. 8. 2015 podána 4. reklamace pro opětovné extrémní zahřívání telefonu, telefon se sám restaruje a opět zapíná - reklamace uznána, provedena výměna baterie.Dne 11. října podána 5. reklamace s tím, že požaduji odstoupení od smlouvy - stejné závady - přehřívání telefonu, sám se restartuje, baterie se rychle vybíjí - neuznána s vyjádřením, že se závada neprojevila a byla svedena na aplikace 3. stran. Aplikace jsem z telefonu odstranila poruchy se projevují dál stejně. Tedy dne 22. listopadu opět požadováno přijetí k reklama s požadavkem odstoupení od smlouvy. Opět reklamace neuznána, zamítnuta se slovy, že se porucha neprojevila, aže poruchu způsobuje SIM karta, která mimochodem plně bez komplikací funguje v jiném telefonu. Ve všech případech, kdy nebyla reklamace uznána neopustila budovu, kde pobočka společnosti sídlí. Domnívám se, že pracovníci pobočky záměrně zamítají reklamace a neposílají k posouzení do firmy Sony kde byl telefon vyroben. Požaduji vyřízení reklamace a odstoupení od smlouvy s vrácením peněz

Pozn. spotřebitelka nás také prostřednictvím emailu upozornila na skutečnost, že při posledních dvou reklamacích dodávala spolu s telefonem videa dokazující poruchu.


Produkt

MT SONY XPERIA TLT30p, výrobní číslo 353861050816139


Požadované řešení

Požaduji vyřešení a uznání závad telefonu, odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:38, před 9 lety

Prodejce je povinen spotřebiteli umožnit zapsat do reklamačního protokolu, že nesouhlasí se způsobem vyřízení reklamace a že bude situaci nadále řešit. Toto je vhodné kupříkladu pokud chce spotřebitel situaci řešit opatřením posudku od soudního znalce, který by stanovil, že na zboží skutečně vada je. Spotřebitelka musí za dané situace poskytnout prodejci přesvědčivý důkaz o tom, že vada existuje (např. fotografií či videozáznamem, nebo v krajním případě až znaleckým posudkem). Případně vzniklé náklady spojené s reklamací je následně prodejce povinen uhradit dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pokud bude nakonec reklamace vyřízena kladně.

Aby spotřebitel mohl odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny telefonu, musel by mít 3 stejné uznané vady nebo 4 x různou uznanou vadu. Vždy ale musí být uznané. Občanský zákoník stanoví v § 2169 odst. 2, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo dle své volby na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud prodávající zamítne reklamaci telefonu i po předložení důkazů spotřebitele o projevech vady (zmíněné video) a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2015 11:23, před 9 lety

Dobrý den vážení,


po prověření všech dostupných informací sděluji paní Novákové, že bohužel došlo k pochybení při vyřízení reklamace, prosím doneste na pobočku ČB přístroj + kompletní balení, bude Vám nabídnuta výměna zařízení ve stejné částce či s doplatkem můžete zakoupit vyšší modelovou řadu dle Vašeho výběru.

Omlouváme se Vám tímto za vzniklé potíže ohledně přístroje a věřím, že bude na pobočce vše dořešeno ku spokojenosti obou stran.

S pozdravem Nikol Gůrová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.12.2015 12:09, před 9 lety


Kateřina Nováková

Hodnocení:

Komentář: Velice Vám děkuji za kladné vyřízení. Těší mne, že spravedlnost stále někde existuje. Nováková