Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8562Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2015, před 9 lety

Libor Papsch

Znění stížnosti

Dobrý den.Zakoupil jsem indukční sklo keramickou desku a po třech měsících provozu přestala fungovat a docházelo ke zkratu.Indukční desku jsem tedy odeslal na reklamaci a zdokumentoval jsem stav a zabalení indukce.Přepravu zajištovala firma DPD.Po třech týdnech mi došla ind.deska s tím,že reklamace nebyla uznána a že deska jim dorazila s rozbitou sklokeramickou deskou.Firma se mnou odmítá jak koliv řešit nastalou situaci a že jsem měl balík lépe zajistit proti poškození....


Produkt

indukční sklokeramická deska značky Zanussi ZEI 6840

extreme digital
1044 Budapešt
www.edigital.cz
shop@edigital.cz
CZ682784318


Požadované řešení

zboží bych chtěl vyměnit a když nebude na skladu tak vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2015 13:31, před 9 lety

V daném případě se jedná o prodej zboží z maďarské distribuce v České republice. Jde o projev volného pohybu zboží, tedy o jeden ze základních pilířů Evropské unie. Obecně je zde možnost prodávat zboží z jakéhokoliv členského státu.

Pokud je činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla tak budou stejná jako při nákupu na domácím e-shopu. Zpravidla bude platit běžná dvouletá záruční doba jako při nákupu v České republice. Toto platí, pokud se e-shop zaměřuje na prodej do České republiky. Na reklamaci do jiného státu EU, Norska či Islandu stačí zboží poslat, a to nejlépe doporučeně (podací lístek je vhodné uschovat).

Převzetím zboží (indukční sklokeramické desky) na spotřebitele dle § 2121 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přešlo nebezpečí škody. Pokud spotřebitel zasílá výrobek na reklamaci prodejci, nese odpovědnost za to, že reklamované zboží přijde prodávajícímu v pořádku. Doporučujeme využít balících služeb, jsou-li dostupné. Pokud bude reklamace oprávněná, prodejce je povinen nahradit účelně vynaložené náklady spojené s reklamací dle §1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V praxi se uplatňuje pravidlo, že je nutné danou věc zabalit tak, aby byla zabalená stejně, v jakém obalu byla zabalená prodejcem při převzetí věci. Pokud byla zabalená například pouze v igelitu, stačí, aby byla zabalená stejným způsobem. Je dobré prozkoumat obchodní podmínky prodejce. Pokud bude uvádět způsob zabalení, je třeba výrobek zabalit stejným způsobem, které podmínky uvádí. Pokud spotřebitel nechá soupravu zabalit způsobem, který je více nákladný a více propracovaný, než ten, který je uvedený v podmínkách, bude mít právo na následnou úhradu nákladů od prodejce pouze v té výši, která je rovna způsobu zabalení uvedeného v obchodních podmínkách prodejce.

Před odesláním věci doporučujeme výrobek vyfotit. Pokud dojde výrobek prodejci poškozený, je možné následně vymáhat škodu po přepravci.

Pokud se jedná o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebiteli pro případ trvání sporu obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.

Konntakty na ESC pro ČR:
Adfresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 12:20, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.