Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupil jsem myčku zn. Beko v Alza.cz. Po dvou měsících používání přestala ohřívat vodu. Odvezl jsem ji na reklamaci do Alzy a čekal. Po cca dvou týdnech mi přišlo vyjádření. Reklamaci neuznali a nabídli opravu za cca 2.200,-Kč. Myčka stála cca 7.500,-Kč.Důvod neuznání byl, že jsem prý nastavil špatnou tvrdost vody.Vodu jsem měřil a chtěl nastavit, přiznávám, že už si nejsem jist, jestli jsem ji nastavil.Pochybuju o tom jen z toho důvodu, že jsem to nenašel v návodu. Jediné co jsem zde nalezl, že tvrdost vody má vliv na umytí nádobí, ale nikoliv na životnost myčky.A v návodu je jen napsáno, zjistěte tvrdost vody a nastavte, Kde a jak se to má udělat nikde popsáno není.Ke všemu jinému jsou popisky včetně fotek.Jestli je to jen nějakým "kolečkem", tak to mohl kdokoliv přeštelovat.Komunikoval jsem s Alzou a oni jen přeposílali maily od výrobce a nakonec mě odkázali přímo na ně.Jim jsem poslal mail s žádostí o bezplatnou opravu, z důvodu špatné jakosti výrobku(dle zákoníku).Vyjádření Beka je, že jejich autorizovaný opravář zjistil špatné nastavení a tím se myčka zanesla a to je pro ně směrodatné.Stojím si za svým, že po 2 měsících se nemohla rozbít kvůli tvrdé vodě.Alza už mi poslala mail, že je výrobek k vyzvednutí. Nevyzvedl jsem ji, protože nesouhlasím s vyjádřením.Řešíme to už přes měsíc.
Myčka BEKO DFN 6632
Bezplatná oprava s nepřerušenou zárukou nebo odstoupení od smlouvy nebo výměna výrobku
|
Tweet |
Prodávající je ze zákona o ochraně spotřebitele povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající dle tvrzení spotřebitele dodal neúplný, chybný návod k použití a údržbě výrobku, a spotřebitel na základě takového návodu výrobek nesprávně používal, a v příčinné souvislosti s dodaným neúplným návodem došlo k poškození výrobku při jeho používání může spotřebitel řešit poškození věci v rámci odpovědnosti za vady zboží, neboť v § 2161 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku je uvedeno, že nesplněním jakosti při převzetí je i to, že výrobek neodpovídá požadavkům právním předpisům (např. chybí návod či poskytnutý návod je neúplný).
Spotřebiteli doporučujeme reklamaci uplatnit přímo u prodávajícího. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace v pověřeném servisu nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci u prodávajícího. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr jako servis, má kupující možnost obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Při zamítnutí reklamace prodávajícím, je spotřebitel povinen si reklamované zboží z ukončeného reklamačního řízení vyzvednout. V případě, že si spotřebitel zboží nevyzvedne, má prodávající ze zákona možnost účtovat poplatek za uskladnění.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.