Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8567Vrácení zásilky ponožek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2015, před 9 lety

Ondřej Resl

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes přišel dceři balíček ponožek, který si "nevědomky" objednala po uzavření telefonické smlouvy s touto firmou. Ráno pošlu dopis o odstoupení od smlouvy a vymazání údajů z databáze, ale trápí mě jedna věc.

Co tedy s ponožkami? Jakmile odstoupíme úspěšně od smlouvy, je třeba je taktéž poslat zpět firmě? Nebo si je můžeme nechat?

Děkuji za odpověď


Produkt

Vrácení balíčku ponožek od Westerfield Int. po odstoupení od smlouvy.


Požadované řešení

Vyřešit, zda je či není třeba poslat ponožky zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2015 08:48, před 9 lety

Společnost Westerfield považuje souhlas se zasláním balíčku za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Přitom platí, že každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne ...., samozřejmě s uvedením jména a příjmení spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, adresou, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

Toto oznámení zašlete raději doporučeně s dodejkou na adresu: Westerfield International AG, P.O. Box 18, 120 00, Praha 2. Dále doporučujeme udělat si kopii výpovědi a dodací lístek pečlivě uschovat, aby spotřebitel měl případně doklad o tomto kroku. Smlouvu lze vypovědět i po telefonu, ale v takovém případě byste si měla hovor nahrát. Co se týče již zaslaných balíčků, doporučujeme je uhradit – výpovědí totiž spotřebitel ruší smlouvu pouze ohledně dalších zásilek, ne ohledně těch, co již obdržel. Dodané balíčky si samozřejmě může ponechat.

Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. Zdarma bývá zpravidla jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, případně výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Jiný způsob řešení této situace by se použil pouze v případě, že spotřebitel od společnosti Westerfield nebyl poučen o právu odstoupit od smlouvy. Jelikož jde o smlouvu s pravidelnou opakovanou dodávkou zboží, která byla uzavřena telefonicky, umožňuje zákon spotřebiteli od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí první dodávky zboží (§ 1829 odst. 1 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Prodávající má povinnost informovat o tomto právu, což znamená současně i zaslat spolu s prvním balíčkem zboží formulář pro takové odstoupení (§ 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku), jinak se lhůta pro odstoupení prodlužuje na rok a 14 dnů (§ 1829 odst. 2 občanského zákoníku).

V případě odstoupení by se smlouva zrušila od počátku – to znamená, že by se týkala i již dodaných balíčků. Spotřebitel by byl povinen vrátit dodané balíčky zpět, společnost by však mohla v souladu s § 1833 občanského zákoníku naúčtovat případné snížení hodnoty zboží při jeho vrácení. Z tohoto důvodu spíše doporučujeme použít první postup a celou smlouvu o pravidelném zasílání zboží ukončit výpovědí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2016 17:30, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.