Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Poprvé jsem uviděla informační video o vahách z Kauflandu asi před půl rokem, ale když jsem pak šla do našeho Kauflandu tak tam ta folie nebyla, a říkala jsem si že asi je to nejaka informační válka mezi obchodními řetězci a nalhávají, ale bohužel vidím že je to realita. Při dnešní návštěvě Kauflandu v Mladé Boleslavi, U Stadionu jsem zjistila že na vahách, kterými si zákazník váží zeleninu, je přidaná průhledná folie a reklamní obrázek. Zkontrolovala jsem cenu ovoce zváženého bez této folii a rozdíl byl v 8,-Kč. Za mnou ve frontě k vahám stalo hodně důchodců, pro které ten rozdíl v ceně potravin a okrádaní má velký dopad na jejích život. A to je asi hlavni důvod, co mně stimuloval v předvánočním období napsat tuto stížnost. Manipulaci s vahami všiml se pracovník obchodu, následně mně seřval a vyhrožoval, že dojde za mnou na pokladnu a bude u toho až budu platit, protože folie je nedílnou součásti váhy a pokud fólii odstraňují, okrádám jejich společnost a budu za to stíhána. Podívala jsem se na internet a vidím že nejsem jediná co si mysli že to je okrádaní (viz : http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/8151/okradani-zakazniku-pri-vazeni-zeleniny).
Jinak v Kauflandu nakupuji pořad a jsem spokojena s kvalitou a cenami potravin atd., ale tentokrát jsem znechucena z takového přístupu k zákazníkům a je mí moc líto že dovoluji si takové praktiky.
Okrádáni zákazniků
Bezodkladní Vyjádřeni společnosti ke konkretním připadám, podáni vysvětleni, vyřešeni problému.
|
Tweet |
Jako jsme již uvedli u obdobné stížnosti zmíněné spotřebitelkou výše: Podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti. Nesplní-li tuto zákonnou povinnost, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Je možné podat podnět k prošetření celé záležitosti České obchodní inspekci, která nad poctivostí při prodeji zboží provádí dozor.
Pokud se prodávající na úkor spotřebitele tímto obohatil, může se spotřebitel domáhat vydání bezdůvodného obohacení dle § 2991 občanského zákoníku a požadovat tak vrácení rozdílu mezi cenou vypočtenou podle zvážené hmotnosti zboží a cenou vypočtenou podle skutečné hmotnosti zboží.
Reklamní folie by mohla být umístěna na vahách na ovoce a zeleninu pouze za předpokladu, že je váha správně srovnána, tara (tj. váha obalu, v tomto případě fólie) přednastavena, aby hmotnost zváženého zboží odpovídala a nebyla uměle navyšována.
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
žádám společnost vyjádřit se ke vzniklé situaci veřejně, aspoň tady na Vaších webových stránkách, abych ostatní zákaznicí měli možnost obeznámit se z informacemi.
Vážená zákaznice,
děkujeme za Vaši reakci.
S našimi zákazníky vítáme slušnou komunikaci a vysvětlení, jak se věci opravdu mají. Právě z tohoto důvodu jsme velmi podrobně vysvětlili serveru iDNES, jak správně interpretovat nastavení našich vah. Vše je možné zhlédnout na
http://ekonomika.idnes.cz/kaufland-ma-sve-vahy-v-poradku-dkz-/test.aspx?c=A150514_154506_ekonomika_fih#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6.
V případě bližších informací nás prosím kontaktujte na e-mailové adrese nebo telefonním čísle uvedených výše.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Děkuji
Hodnocení: