Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 4.10. 2015 jsem si objednala v internetovém obchodu konferenční stolek Luis. Stolek mi po deseti dnech přišel prasklý. S obchodem jsme se dohodli, že mi stolek vymění za nový. Informovali mě, že na to mají 30 dní. Stolek byl odvezen dne 21.10.2015 nazpět do obchodu. Lhůta mezitím uběhla a pan operátor mi řekl, že ihned, jak mu pošlu doklad o svozu vráceného zboží, že mi vrátí peníze, ale nestalo se tak. Když jsem volala včera po několika dnech, tak mi opět slíbil, že ještě ten den budou peníze na účtu, protože do tří hodin je pošle. Omluvil se, že mi peníze asi opět zapomněli poslat.Opět se tak nestalo. Lhůta už dávno uběhla, nemám ani stolek ani peníze a pán se pouze vymlouvá. Nikdy jsem se s takovým přístupem nesetkala. S. Vančová
SIVIS interior s.r.o
Školní náměstí 463, Beroun, Česká republika
24782009
Přeji si, aby mi obchod vrátil mé peníze včetně dopravy za zboží.Cena stolku s dopravou 5 958,-Kč. Číslo účtu:000000-2167884193/0800
|
Tweet |
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o způsobu vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Spotřebitel má právo v případě uznané reklamace rovněž i na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (např. se jedná o poštovné vynaložené k zaslání výrobku k reklamaci).
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný telefon, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Spotřebitel by měl ze zákona od prodejce obdržet písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace (reklamace uznána, řešení odstoupení od smlouvy), což bude v daném případě rovněž podstatné pro případné vymáhání nároku na zaplacení kupní ceny reklamovaného telefonu. Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.