Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o vyřešení následující věci. Spol. Lidl Česká republika má před koncem roku 2015 akci, kdy za nákup v hodnotě 500,- Kč dostanete na danou kartičku razítko a v případě, že nasbíráte 7 těchto razítek máte nárok na 1 ze dvou kuchyňských nožů. Toto jsem absolvoval a při dosažení potřebného počtu razítek (a tedy po celkové útratě 3.500,-) jsem druhý den 4.12.2015 žádal na prodejně Lidl v Kosmonosích výše uvedený nůž. Nůž jsem druhý den žádal z toho důvodu, protože jsem v den nákupu, kdy jsem dosáhl 7 razítek nevěděl, který ze dvou nožů se mé přítelkyni bude líbit více. Paní na pokladně mi však řekla, že mi nůž nemůže vydat, ale že zavolá vedoucí. Potud bylo chování zaměstnanců Lidl v pořádku. Poté co se dostavila vedoucí provozovny, mi tato sdělila, že mi nůž nevydají, protože tento dávají pouze v případě, když nakoupím za 500,- a dostanu na kartičku poslední 7 razítko. Na toto jsem jí oponoval s tím, že toto pravidlo nikde není a nebylo uvedeno a že čistě z logického hlediska je to snad jedno, když jsem stejně věci za 3.500,- Kč nakoupil a 7 potřebných razítek získal. Od tohoto okamžiku se paní vedoucí začala chovat značně neprofesionálně, kdy se již dále odmítala bavit a rovnou mi sdělila, ať si na ní podám stížnost. Předem bych chtěl upozornit na to, že tato forma vyřízení věci není rozhodně mým stylem, ale když se k Vám člověk, který zastupuje nějakou společnost chová arogantně a své vysvětlení odůvodňuje tím, že jsem mohl kartičku a razítka někde odcizit, tak toto už překročilo veškeré meze. Když jsem dotyčné sdělil, že toto nemám vzhledem ke své práci zapotřebí, odpověděla mi, že jí to nezajímá. Přijde mi smutné, že kvůli pouhému noži musím toto takto řešit, ale nikdy se nespokojím s nelogickým a hulvátským chováním. Na závěr tedy uvádím, že nůž jsem i přes splnění veškerých podmínek nedostal což je dle mého jasné klamání spotřebitele a k chování výše uvedené vedoucí bych uvedl, že pokud tak pro mě sympatická společnost jako Lidl (nikdy předtím jsem žádný problém neměl) dosazuje do vedoucích funkcí takovéto lidi, tak obliba těchto supermarketů musí v budoucnu zákonitě upadat.
Kuchyňský nuž šéfkuchaře
Omluvu od vedoucí prodejny a možnost vyzvednout si výše uvedený nůž.
|
Tweet |
Společnost Lidl Česká republika v.o.s. na svých webových stránkách inzeruje akci pro své zákazníky s názvem „Nůž šéfkuchaře“ (dále jen „akce“). Tato akce trvá od 23. 11. 2015 do 20. 12. 2015 nebo do vyprodání zásob. Dle pravidel akce vzniká zákazníkovi nárok na získání zboží (nože) při odevzdání kuponu s nasbíranými razítky, které spotřebitel obdržel za své předchozí nákupy. Není zde zmíněna povinnost uplatnit tento kupon při získání posledního razítka. Společnost by tedy měla svému závazku dostát.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V případě porušení tohoto zákazu může Česká obchodní inspekce prodávajícímu uložit pokutu za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Vážený pane Geisslere,
je nám velmi líto Vaší zkušenosti a za chování našeho personálu se Vám omlouváme. Na nůž máte nárok vždy při předložení kartičky se 7 razítky bez ohledu na to, zda jste razítka získal týž den nebo již dříve. Prodejnu v Kosmonosích jsme již kontaktovali a personál opětovně proškolili. Nůž si na této prodejně můžete vyzvednout kdykoli během otevírací doby.
Děkujeme Vám a věříme, že i nadále zůstanete naším zákazníkem.
Hodnocení:
Komentář: Především děkuji za vyřízení stížnosti. Nůž jsem si nakonec mohl převzít.