Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.10.2015 jsem u společnosti objednal a zaplatil přes jejich portál www.berslevu.cz pozlacené šperky v hodnotě cca 550,- Kč. Přesto, že doba dodání byla deklarovaná v délce 7 dnů, dnes (4.12.2015), tj. po 6 týdnech, ještě zboží nedorazilo.
Několikrát jsem přes kontaktní formulář odeslal na adresu podpora@berslevu.cz žádosti o řešení, ale tamější "zákaznická podpora" hraje mrtvého brouka a ani jednou nezareagovala.
Tak jsem si trochu firmu a pana majitele prolustroval a už se ani nedivím.
Osobně považuji za nejlepší řešení podat na firmu podnět PČR pro podezření z podvodu. Za tímto účelem uvítám kontakty na další podobně postižené klienty portálu Berslevu.cz, abychom společně poslali firmu do likvidace.
Ing. Eduard Kebort
Most
eduard.kebort@seznam.cz
Objednané a předem zaplacené zboží: Pozlacený komplet náušnice, náhrdelník, náramek a prsten Victoria de Bastilla
Spojit se s dalšími postiženými klienty portálu BERSLEVU.CZ a poslat firmu do likvidace a pana majitele CONSTANTIN CIUNTU do tepláků.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Voucher je ale dokladem o uzavření smlouvy s poskytovatelem služby. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Z důvodů předběžné opatrnosti doporučujeme spotřebitelům, aby od smlouvy odstoupili. Odstoupit od smlouvy lze poté, kdy prodávající nesplní povinnost dodat zboží v dodatečné lhůtě, která může poskytnuta i mlčky. Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vznikne povinnost vrátit zaplacené finanční prostředky. Jedná se o soukromoprávní postup.
Z pohledu trestněprávní odpovědnosti, může být naplněna skutková podstata trestného činu podvodu. Pokud se tedy spotřebitelé domnívají, že by mohlo jít o podvod, doporučujeme podání trestního oznámení. Oznámení je možné podat Policii ČR nebo státnímu zastupitelství. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitelé mohou požadovat náhradu škody v tzv. adhézním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Pokud bude známo číslo jednoho trestního oznámení, můžou ho i ostatní spotřebitelé uvést do protokolu při podání trestního oznámení. Tímto se napomůže odhalení rozsahu případné trestné činnosti a počtu poškozených.
Dobry den.
Je nam lito komplikace, ktere jste registroval po nakupu na nasem portale. Poprosime vas o kontakt na email podpora@rabator.com, kde se budeme snazit vase problemy vyresit k vasi plne spokojenosti. K problemum doslo ve spojeni s technickymi problemy v predvanocnim obdobi pri transformaci naseho slevoveho portalu na agregator slev a diky zmene vlastnika, ktery spolecnost prebiral a kompletne auditoval.
S pozdravem
Berslevu.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost se sice ozvala, ale řešení - vrácení peněz nebo dodání zboží - se samozřejmě ani po měsíci nekoná.
Doufám, že podle ohlasů na tuto společnost seženu dost dalších "postižených", abychom mohli podat společnou žalobu a firmu i s panem majiteklem poslali "do tepláků".
Kebort
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.