Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
níže popíši mou reklamaci a vzniklou skutečnost. Byl bych moc vděčný za radu, zda se mohu nějak bránit a případně jak.
V lednu 2013 jsem koupil projektor EH-TW3200, který měl záruku 24 měsíců na zařízení a 36 (nebo 3000 nasvícených hodin) na lampu (hlavní komponenta projektoru, která stojí půlku ceny projektoru). Dle www stránek má lampa vydržet 4000 hodin, bez zhoršení kvality. viz.: https://www.epson.cz/cz/cs/viewcon/corporatesite/products/mainunits/specs/8352
V říjnu 2014 přestala lampa fungovat (ze dne na den přestala svítit). Poslal jsem na reklamaci, kde mi ji vyměnili za novou.
Letos v prosinci lampa opět přestala fungovat (totožná závada). Bylo mi řečeno, že reklamaci zamítají, protože na již vyměněnou lampu mám jen 3 měsíční záruku jako na spotřební zboží.
Mě to ale přijde absurdní, kde je záruka plynoucí od zakoupení projektoru, kdy 3 roky ještě nevypršeli. Teoreticky když by se mi lampa porouchala hned třeba měsíc po koupi, dali mi novou, tak mi končí veškerá záruka po 4 měsících namísto 36 slibovaných při koupi, což mi nepřijde normální a nevěřím, že to nějaký zákon neřeší.
Mám nějaké možnosti jak řešit?
Děkuji
Pavel
lampa projektoru EH-TW3200
Uznání reklamace a výměna lampy za funkční.
|
Tweet |
Ze zákona plyne na veškeré spotřební zboží 24 měsíční záruka. Pokud spotřebitel reklamuje zboží v této době, uplatní se speciální ustanovení občanského zákoníku upravující práva z vadného plnění při koupi zboží v obchodě. Jestliže je prodávajícím garantována záruka nad rámec zákona, řídí se práva a povinnosti smluvních stran smluvním ujednáním. Rozsah vzájemných práv a povinností by tak měl být zřejmý ze záručního listu.
V případě, že je reklamace uznána a vadné zboží vaměněno za nový kus, počíná zákonná záruka na toto zboží běžet od počátku. Spotřebitel tak má opět 24 měsíců od převzetí zboží na uplatnění práv z vadného plnění.
Prodávající má povinnost ve lhůtě stanovené občanským zákoníkem zboží k reklamaci přijmout a vadu odborně posoudit. Odmítne-li zboží k reklamaci přijmout, dopouští se správního deliktu dle § 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele, ta který lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Spotřebiteli tak doporučujeme upozornit prodávajícího na platnost výše uvedených ustanovení zákona a trvat na řádném vyřízení reklamace. Spotřebitel může primárně požadovat bezplatnou opravu, není-li to však vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pokud nelze provést nápravu žádným z dříve uvedených způsobů, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.