Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamovali jsme u nich namontované dveře od SAPELI, které měli prohnutí více jak 4mm. Dodavatel firmy u Sapeli reklamaci uznali a přijeli dveře vyměnit a zjistilo se montážním technikem, že mají stejnou závadu
tak dveře odvezli a už nekomunukují
napsali, že prohnutí nevadí je v pořádku
co byste poradili?
děkuji za odpověd'
Bilík
interiérové dveře od SAPELI MODEL Elegant 10
výměna zboží, v případě, že budou dodány rovné dveře nebo vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc uvedené vlastnosti, může kupující zboží reklamovat do 24 měsíců od převzetí a požadovat primárně bezplatnou opravu. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Není-li žádná z předešlých alternativ možná, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Prodávajcí je povinen zboží k reklamci přijmout a odborně vadu posoudit. Uzaná-li reklamaci jako oprávněnou, je povinen provést nápravu ve lhůtě stanovené zákonem pro ochranu spotřebitele. Prodávající je dle tohoto zákona povinen vyřídit reklamaci včetně provedení nápravy do 30 ti dnů od jejího uplatnění. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebiteli vzniká právo od této smlouvy odstoupit.
Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.
Jestliže mezi stranami existuje spor o existenci vady, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.