Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#8598Balík do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 48 minut

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2015, před 9 lety

Magdalena Kožuská

Znění stížnosti

Zdravím a píšu vám, abych si postěžovala a upozornila na nepěkné praktiky České pošty. Tato moje zkušenost není první tohoto druhu.....
Dne 4. 12. 2015 mně měl být doručen "balík do ruky" na adresu mého trvalého bydliště. Protože plánované doručení bylo avizováno a já jsem věděla, že daný den nemůžu být doma, chtěla jsem na adrese formulare.cpost.cz, změnit dispozici zásilky - opakovaně jsem se o to pokoušela odpoledne 3. 12. a ráno 4. 12.
Ale ouha!!! Na uvedených stránkách lze změnit dispozici zásilky - ale pouze tu dispozici, na které poště vám mají zásilku uložit. Zaplacená služba Balík do ruky!!! Změnit den doručení prostě nelze!
Takže jsem si balík do ruky den následující po 4. 12. vyzvedla na spádové poště.
A doma jsem si otevřela stránky České pošty a dost jsem se divila, co všechno ke službě Balík do ruky mají zaplaceno a co slibují.
Osobně jsem dospěla k závěru, že mezi běžným balíkem svěřeným České poště a Balíkem do ruky svěřeným taktéž České poště je jediný rozdíl - v ceně, kterou za zásilku zaplatíte. Asi je to pro poštu výhodné - dárek cca
150 Kč, za které nemusí nic udělat.
Není tohle klamavá praktika České pošty?
Pro přesnost - jednalo se o zásilku DR0140954459X podanou v Praze dne
3. 12. 2015.
Snad poslouží moje připomínky jako varování před touto službou České pošty ostatním potenciálním klientům této organizace.

S pozdravem Kožuská


Produkt

Balík do ruky podaný na České poště - zásilka DR0140954459X


Požadované řešení

Opravdu si chci jenom postěžovat a varovat ostatní


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2015 14:41, před 9 lety

Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta). Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.