Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přidávám se k panu Igoru Polanskému se stejnou stížností:
Každodenně nejenom mě posílají nevyžádanou poštu a to i po opakovaných žádostech o její zrušení. Nepomáhá ani jejích smyšlené adresy zablokovat, protože pokaždé v odesilateli použijí jinou.
SMAP na email
Zrušení robota pro spam, kázeňské postihnutí, neboť i přes několik upozornění to trvá nadále.
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme prokazatelně (nejlépe doporučeně s dodejkou na adresu sídla podnikatele uvedené ve veřejném rejstříku) zaslat společnosti žádost o odstranění osobních údajů z databáze. Pokud se tak již stalo, doporučujeme obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů. V případě nerespektování vůle spotřebitele, je totiž možné podat podnět k prošetření uvedenému dozorovému orgánu. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů.
Zpracování osobních údajů v marketingových databázích za účelem nabízení výrobků nebo služeb není samo o sobě zakázanou obchodní praktikou. Zpracovatelé těchto údajů se však musí řídit zákonem o ochraně osobních údajů. Ustanovení § 5 odst. 5 zákona o ochraně osobních údajů stanoví, že provádí-li správce nebo zpracovatel zpracování osobních údajů za účelem nabízení obchodu nebo služeb subjektu údajů, lze pro tento účel použít jméno, příjmení a adresu subjektu údajů, pokud tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti se svojí činností jakožto správce nebo zpracovatele. Správce nebo zpracovatel však nesmí uvedené údaje dále zpracovávat, pokud s tím subjekt údajů vyslovil nesouhlas. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje.
Nesouhlas se zpracováním osobních údajů je tedy potřeba zaslat společnosti v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. K formulaci dopisu je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-777/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.