Společnost


D4B Investment, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8620Ignorace ze strany prodejce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2015, před 9 lety

Magdalena Čestická

Znění stížnosti

dne 12.12.2014 jsem u této firmy zakoupila mobilní telefon, který po 3 měsících používání zcela přestal fungovat. chtěla jsem kontaktovat firmu D4B Investment, ovšem emaily se crací zpět jako nedoručitelné, a uvedený telefonní kontakt je neustále nedostupný, tudíž člověk nemá dovolání vůbec nikam!


Produkt

Mobilní telefon Elitronics W8mini


Požadované řešení

jelikož je zboží ještě celý následující rok v záruce, ráda bych výměnu zboží za nový kus, či vrácení peněz.případnému přehrání softwaru, jak mi řekli v T-mobilu, bohužel nevěřím ( z vlastní zkušenosti s předešlým typem telefonu )


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2015 11:25, před 9 lety

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci či nezvedá telefony, je vhodné zaslat reklamaci, případně odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii reklamace, odstoupení), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (D4B Investment, s.r.o., Praha 1, Staré Město, Kaprova 42/14). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Pokud by bylo zboží spotřebitelem odesláno k reklamačnímu řízení za využití poskytovatele poštovních služeb, má se za to, že zásilka došla druhé straně třetí den ode dne odeslání. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Byla-li reklamace vyřízena kladně, popř. za způsob jejího vyřízení je považováno odstoupení od smlouvy (v důsledku nevyřízení reklamace ve lhůtě nastala právní fikce podstatného porušení smlouvy), má společnost povinnost spotřebiteli vrátit peněžní prostředky a také náklady, které byly účelně vynaloženy v souvislosti s uplatněním reklamace (v daném případě se jedná o poštovné). Společnost by měla vrátit peníze ihned. Pokud tak neučiní, je vhodné vyzvat ji k plnění a určit ji přiměřenou lhůtu, do kdy tak může učinit.

Přijetí reklamace je jedno ze základních práv spotřebitele podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v jakékoli své provozovně (s ohledem na sortiment konkrétní provozovny). Pokud spotřebitel bezvýsledně reklamoval a nebyl vystaven protokol o přijetí reklamace, doporučujeme obrátit se na Českou obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem a dle § 24 odst. 7 písm. t) může za nepřijetí reklamace udělit pokutu až 3 000 000,- korun.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 12:13, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.