Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.7.2015 jsem zakoupila v prodejně Baťa Šumperk dámskou vycházkovou obuv.Číslo zboží 5449418,cena 1399 Kč.Reklamace podána 4.11.2015.Důvodem reklamace bylo prodření v patní části boty.Požadovala jsem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz,jelikož jsem nebyla spokojena s kvalitou zboží při tak krátkém používání (necelé dva měsíce).Dne 1.12.2015 mi bylo zděleno,že reklamace je zamítnuta z důvodu nesprávně zvolené velikosti bot.Zdůrazňuji,že před zakoupením jsem měla možnost si vyzkoušet veškeré velikosti.Nesouhlasím proto s vyjádřením,že za prodření může nevhodně zvolená velikost boty.
Dámská obuv vycházková lepená,základní vrchní materiál ostatní usně
Odstoupení od smlouvy,vrácení peněz
|
Tweet |
Zamítnutí reklamace musí být vždy prodejcem náležitě odůvodněno, a to zejména v prvních šesti měsících od převzetí, kdy se má dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí (například se jednalo o nekvalitní materiál, chybné provedení výrobku). Tím, že věc prodejce nezašle do odborného servisu a vadu sám chybně posoudí, vystavuje se nebezpečí, že si kupující nechá zpracovat znalecký posudek kvůli zamítnuté reklamaci, který potom prodejce bude muset hradit jako náhradu nákladů spojených s reklamací.
Pokud byla reklamace zamítnuta z důvodu prodejcem tvrzené nevhodně zvolené velikosti obuvi spotřebitelem v důsledku níž došlo k poškození(prodření) patní části obuvi, mohlo by se jednat o vyloučení odpovědnosti prodávajícího za vady zboží dle § 2170 občanského zákoníku (kupující vadu sám způsobil tím, že zvolil při nákupu nevhodnou velikost obuvi).
Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.