Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#8624Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2015, před 9 lety

Marie Urbášková

Znění stížnosti

Dne 21.7.2015 jsem zakoupila v prodejně Baťa Šumperk dámskou vycházkovou obuv.Číslo zboží 5449418,cena 1399 Kč.Reklamace podána 4.11.2015.Důvodem reklamace bylo prodření v patní části boty.Požadovala jsem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz,jelikož jsem nebyla spokojena s kvalitou zboží při tak krátkém používání (necelé dva měsíce).Dne 1.12.2015 mi bylo zděleno,že reklamace je zamítnuta z důvodu nesprávně zvolené velikosti bot.Zdůrazňuji,že před zakoupením jsem měla možnost si vyzkoušet veškeré velikosti.Nesouhlasím proto s vyjádřením,že za prodření může nevhodně zvolená velikost boty.


Produkt

Dámská obuv vycházková lepená,základní vrchní materiál ostatní usně


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy,vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2015 09:32, před 9 lety

Zamítnutí reklamace musí být vždy prodejcem náležitě odůvodněno, a to zejména v prvních šesti měsících od převzetí, kdy se má dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí (například se jednalo o nekvalitní materiál, chybné provedení výrobku). Tím, že věc prodejce nezašle do odborného servisu a vadu sám chybně posoudí, vystavuje se nebezpečí, že si kupující nechá zpracovat znalecký posudek kvůli zamítnuté reklamaci, který potom prodejce bude muset hradit jako náhradu nákladů spojených s reklamací.

Pokud byla reklamace zamítnuta z důvodu prodejcem tvrzené nevhodně zvolené velikosti obuvi spotřebitelem v důsledku níž došlo k poškození(prodření) patní části obuvi, mohlo by se jednat o vyloučení odpovědnosti prodávajícího za vady zboží dle § 2170 občanského zákoníku (kupující vadu sám způsobil tím, že zvolil při nákupu nevhodnou velikost obuvi).

Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 12:14, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.