Společnost


Jana Radová

Počet nahlášených stížností:177
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 26 stížnostech.

#8628Nedodané zboží, nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2015, před 9 lety

Libuše Sochorová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 20. 08. 2015 jsem provedla objednávku zboží (hračky) v celkové výši 1104,-- Kč. Přišel mi potvrzovací email, provedla jsem platbu převodem. Dne 31. 8. 2015 jsem paní Radové zaslala 1. urgenci, dne 6. 9. 2015 jsem zaslala 2. urgenci, dne 25. 9. 2015 jsem zaslala odstoupení od kupní smlouvy emailem i doporučeným dopisem. Žádná zpětná vazba! Paní nereaguje ani na emaily, ani telefonicky ani si nevyzvedává poštu - dopis se mi vrátil zpět. Obrátila jsem se již s trestním oznámením na policii. Zboží mi došlo 3. 12. 2015, avšak 1 položka zcela chyběla, jeden kus zboží byl nefunkční, dva kusy zboží neodpovídaly objednanému zboží. Opět jsem kontaktovala paní emailem, i telefonicky, avšak bez úspěchu. Též jsem jí upozornila, že pokud nebude zjednána náprava, trestní oznámení nestáhnu. Měla jsem snahu několikrát se s paní dohodnout, avšak paní Radová nemá zájem toto vůbec řešit. Navíc si paní Radová změnila i na webových stránkách doručovací adresu. Jsem přesvědčena, že takto činí záměrně s cílem poškodit zákazníky, obohatit se a jedná se tak o podvod.


Produkt

1. Zpívajíc Míša Kulička - zpívá česky Kč 139 (nedodáno), 2. Lovely horse sada Kč 149,-- (jiná sada), 3. Defa Luci svítící víla Kč 289,-- (jiné zboží), 4. Frozen ledové království barbie s Olafem Kč 109,-- (nefunkční zboží)


Požadované řešení

Výměnu zboží nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2015 13:23, před 9 lety

Spotřebitelka má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno nebo bylo nefunkční. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo výměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitelka právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat.

Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitelky, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitelka musí být o tomto svém právu řádně poučena v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitelku, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitelka. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebitelce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2016 12:52, před 9 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.