Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8629Odmítnutí předání dárku 4.12.2015

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2015, před 9 lety

Jiří Hloušek

Znění stížnosti

Dobrý den

V sobotu 4.12.2015 nakoupila v prodejně Penny Market v Červeném Kostelci manželka nákup v hodnotě vyšší než 300 Kč. V souladu s aktuálním letákem měla obdržet pro dítě pastelky nebo fixy. Protože bylo již 19:00 byla v prodejně sama bez dítěte, které čekalo se mnou, otcem, v automobilu. Doplňuji ještě, že u pokladny se v tuto dobu nacházel ještě dostatek těchto dárků.

Pokladní sdělila, že pastelky může dát pouze dítěti osobně a že zde jsou kamery, které toto zvlášť hlídají. O přítomnosti dítěte v letáku nebylo napsané nic a nepředpokládám, že by kdokoliv žádal pokladní o pastelky, pokud by dítě neměl. Vzhledem k tomu, že ani v letáku, ani na stránkách společnosti Penny Market informace o nutné přítomnosti dítěte nebyla, žádám o písemné vyjádření společnosti k tomuto postupu. žádám dále o omluvu společnosti Penny Market za chování pracovníků, kteří podle mého názoru jednali zcela neprofesionálně. Toto mohu potvrdit i z mého dalšího nákupu v neděli 5.12.2015, kdy jsem se na postup této pokladní osobně tázal a pokladní jednala afektovaně, i když jsem jí řekl, že případnou stížnost budu koncipovat jako klamání spotřebitele ze strany společnosti, nikoliv jako její osobní jednání.

Můj známý provedl nákup ve stejný den v Polici nad Metují a přestože je svobodný, bezdětný a o žádné pastelky ani fixy nikoho u pokladny nežádal, automaticky je obdržel.

Děkuji za pochopení a za odpověď.

S pozdravem

Jiří Hloušek


Produkt

dárek pro děti při nákupu nad 300 kč 4.12.2015


Požadované řešení

vyjasnění, uvedení podrobných podmínek akce v letáku, případná omluva, pokud bylo jednáno v rozporu s podmínkami akce (které nebyly zveřejněny),


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2015 14:13, před 9 lety

Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamního letáku (poskytnutí výhody či jinak formulované zvýhodněné podmínky nákupu po splnění tam uvedených skutečností) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, měl by je podnikatel zákazníkovi poskytnout.

V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro poskytnutí dárku pro dítě při nákupu v určité výši. Pokud bylo v předmětném letáku uvedeno následující: "Při nákupu nad 300 Kč v sobotu 5.12. pro děti pastelky nebo fixy zdarma. Platí do vydání zásob." Pak z této formulace neplyne automatické předání dárku při každém překročení uvedené hodnotové hranice nákupu, nýbrž podmínkou jeho poskytnutí je jeho předání pro dítě. Taková podmínka je pro prodejce zřejmě ověřitelná jedině tak, že dítě při nákupu s platící osobou vidí.

V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Doporučujeme spotřebiteli pro případ, že nebude ze strany podnikatele v případě jeho oprávněného požadavku plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 12:19, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.