Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 1.7.2015 jsem doporučeným dopisem zaslal reklamaci služby Internet Optimal. Do 30 dnů jsem neobdržel žádnou odpověď, 10.9.2015 jsem proto opět doporučeným dopisem zaslal odstoupení od smlouvy, zároveň jsem odeslal i modem, který byl zakoupen spolu s objednanou službou. Opět žádná odpověď. Na konci září mi byla zaslána faktura k zaplacení služby za 9/15. Telefonicky jsem zjišťoval, oč jde, byla mi slíbená odpověď, která nepřišla. Na konci října opět požadavek zaplacení služby za 10/15. Po několika telefonických urgencích mi 12.11.2015! poštou došlo zamítavé stanovisko k reklamaci z 1.7.2015. 18.11.2015 jsem doporučenou poštou zaslal informaci o nedodržení zákonné lhůty s tím, že trvám na svém zákonném právu odstoupení od smlouvy. 4.12.2015 opět faktura - za 11/15. Společnost O2 tvrdošíjně ignoruje jakoukoli mou písemnou komunikaci, operátorka na zákaznické lince používá argumenty typu "vy na mě pořád vytahujete nějaké zákony; tak dlouho to trvá, protože to chcete písemně ...". Zvláštní také je, že přestože reklamace a odstoupení od smlouvy nebyly uznány, zaslaný modem mi vrácen nebyl.
Žádám o uznání odstoupení od smlouvy k datu doručení (mnou odesláno 10.9.2015), vyúčtování služby za období od 1.9.15 do data doručení (max.15.9.2015), toto samozřejmě uhradím, vrácení částky ve výši 720,- Kč, kterou jsem zaplatil za modem.
|
Tweet |
Účastník, který je koncovým uživatelem má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací dle zvláštní právní úpravy zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích.
Reklamaci na poskytovanou službu je účastník, který je koncovým uživatelem veřejně dostupné služby elektronických komunikací oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne.
Dle § 64 odst. 10 tohoto zákona je poskytovatel služeb elektronických komunikací povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího doručení.
Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. V případě, že se tak nestalo, může spotřebitel podat podnět Českému telekomunikačnímu úřadu, který je případně i kompetentní tento spor rozhodnout. Lze tedy podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu, a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
Podáním námitky není dotčena povinnost podle § 64 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích (kdy účastník je povinen uhradit za poskytnutou službu cenu ve výši platné v době poskytnutí této služby). Český telekomunikační úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost účastníka, popřípadě uživatele rozhodnout, že podáním námitky se splnění povinnosti podle § 64 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích odkládá až do rozhodnutí o námitce.
Námitku je účastník oprávněn uplatnit u místně příslušného odboru Českého telekomunikačního úřadu. Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem. Pokud podání učiněné v elektronické podobě není podepsáno uznávaným elektronickým podpisem, musí být do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem.
Dále je podstatné pro spotřebitele ustanovení § 64 odst. 12 zákona o elektronických komunikacích: Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem. Podnikatel poskytující službu elektronických komunikací není povinen nahradit jejím uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby.
Vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou je možné, avšak společnost si může nárokovat úhradu za předčasné ukončení smlouvy. Výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud byla uzavřena smlouva na dobu neurčitou, lze ji vypovědět v souladu s uzavřenými smluvními podmínkami se stanovenou výpovědní dobou.
Byla-li smlouva sjednána distančním způsobem (přes internet, telefonicky, atd.) nebo mimo obchodní prostory, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dní a to bez udání důvodu. Tato lhůta počne běžet následující den ode dne, kdy spotřebiteli bylo poskytnuto úplné znění smlouvy (buď v listinné, nebo elektronické formě). Pokud však byla smlouva uzavřena na pobočce, nemůže spotřebitel uplatnit toto právo.
Dobrý den,
celá záležitost je u nás řešena v rámci podnětu č. 1-45245472944. S vyjádřením Vás budou kontaktovat přímo specialisté z oddělení reklamací a stížností. Mějte prosím trpělivost.
S přáním hezkého dne
Jaroslave Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
20.12.2015 mi společnost O2 zaslala dopis, ve kterém akceptuje mnou požadované řešení - ukončení smlouvy a vrácení dosud uhrazené částky za modem. 9.1.2015 mi však opět přišla faktura - požadavek na úhradu další splátky modemu - předpokládám, že tentokrát půjde jen o technickou chybu.
Dobrý den,
máte pravdu.Tato faktura se ještě stornuje. Pro jistotu vystavení další faktury reklamační oddělení hlídá. Určitě Vám zašle zase dobropis.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Je mi líto, že tak velká společnost, jako je O2, reagovala až po intervenci dTestu. Dtestu za pomoc děkuji.