Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, podávám stížnost na nekalé obchodní praktiky společnosti mall.cz. V sobotu 5.12.2015 ve 12:32 jsem si na jejich webu objednala a kartou online uhradila objednávku č. 90456045 na nabízený kávovar Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line + Autocappuccino XS6000 ZDARMA za akční cenu 2999,-. Zboží mi bylo obratem vyskladněno a odesláno balíkem č. 1381 5030 3767 86 společnosti DPD. V pondělí 7.12. mi přislo v 11:52 e-mailem z obchodu storno objednávky s vysvětlením, že zboží není na skladě dostupné, že byla uvedena nesprávná cena, a jako omluvu posílají slevový kupón ve výši 300,-. Přitom zboží v té době již bylo na cestě, konkrétně na depu společnosti DPD v Měníně, ale tam mi balík zablokovali a 7.12. ho vrátili zpět do Prahy. Na zákaznické lince společnosti mall mi operátor 8.12. řekl, že objednávka byla stornována a na vedoucího mě odmítl přepojit. Po zadání stížnosti do kontaktního formuláře mi přišel šablonou přednastavený e-mail s omluvou za vzniklé komplikace. Já ovšem komplikace nikde nevidím, zboží mají stále skladem za původní cenu 11999,-, já si ho objednala v akční ceně se slevou 75% navíc s označením tip. Mohu doložit screenshoty objednávky z mall.cz, a trackovacího systému společnosti dpd.
Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line + Autocappuccino XS6000 ZDARMA
Požaduji dodání zboží dle platné kupní smlouvy, kterou jsem společnosti uhradila.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Spotřebitelka však může doložit, že o tuto situaci se rovněž nejedná (zboží bylo vyskladněno a odesláno přepravní společností a je nadále v aktuální nabídce prodejce). Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by se jednat o tzv. vábivou reklamu dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
V aktuálních obchodních podmínkách společnosti Internet Mall, a.s. zveřejněných v provozovaném internetovém obchodě je výslovně stanoveno následující:
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
Obchodní podmínky jsou závazné nejen pro kupujícího, ale i pro prodejce.
Vážená paní Pavelková,
moc se omlouvám za nepříjemnou situaci, která neúmyslně vznikla. Objednávku, kterou jste učinila, jsme stornovali, jelikož z naší strany se nejednalo o nabídku záměrnou či v dobré víře učiněnou. Cena zboží výrazně neodpovídala ceně obvyklé a nedosahovala ani zdaleka oprávněných nákladů. Byla stanovená omylem - lidským neúmyslným pochybením, kterému bohužel nelze na 100% předejít.
Mrzí nás, že k této situaci došlo a děláme vše možné, aby se daná situace neopakovala.
Mnohokrát Vám děkuji za pochopení dané situace.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den,
Vaše reakce je opět naprosto neosobní a neadekvátní řešení mé stížnosti, jen kopírujete texty z šablon. Kupní smlouva je závazná pro obě strany. I v případě, že by se jednalo o pochybení jednoho zaměstnance mall.cz, je jistě takto velký obchodník pro podobná rizika pojištěn. Z mé strany k žádnému omylu nedošlo, objednávka byla řádně odeslána a zaplacena, kupní smlouva uzavřena, a já stále trvám na jejím plnění. Akční nabídka zboží s označením „náš tip“, „akce“ byla vystavena na vašem webu a já ji využila, není mou povinností zkoumat, zda není záměrná a jestli si jen děláte z& nbsp;lidí srandu.
Dále se mi nelíbí lživé informace, ať už ze strany zákaznického servisu – konkrétně paní Krybucové, která mi telefonicky sdělila, že kupní smlouva může být stornována, protože není platná, dokud není výrobek dodán, což není dle OZ ani vašich obchodních podmínek pravda. Stejně tak informace u mé objednávky z vašeho IS není v souladu s realitou, jelikož zboží mi nebylo vůbec doručováno a přitom v systému máte uvedeno: „14.12.2015 07:12 - Vrácení zboží přepravcem (nevyzvednuto)“.
Jako připomínku na závěr si dovolím položit dotaz, jestli v případě dodání zboží komukoliv na adresu blízkou pražskému skladu vaší společnosti, ke které dle mého názoru mohlo dojít v pondělí 7.12. v dopoledních hodinách, je dle Vás vše v pořádku..
Trvám si na svém požadavku dodání mnou zaplaceného zboží, na který mám ze zákona nárok."
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má tak možnost na vývoj případu reagovat.
Vážená paní Pavelková,
toto pochybení nás velmi mrzí a věřte, že bychom opravdu velmi rádi dodali zboží za cenu, která byla omylem stanovena, pokud by to bylo možné. Naše společnost se snaží tlačit na co nejnižší cenu pro koncového spotřebitele, nejsme ale schopni výrobky prodávat výrazně pod nákupní cenou.
Přepravní společnosti dostaly pokyn, aby byly všechny objednávky zrušeny. Bohužel se to vždy nemuselo povést, v žádném případě se ale nejedná o záměr.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Dobrý den,
trvám si na dodání zboží, mnou uzavřená objednávka je stále platná, její storno ze strany společnosti mall.cz je protiprávní, případ jsem předala 6.1. 2016 nezávislé advokátní kanceláři a stojí zato se zamyslet, jak je možné, že některým zákazníkům mohl být kávovar za tuto cenu bezproblémově dodán a ostatním balíky zablokovali, i sama pani Raimundová si ve své poslední reakci protiřečí (" nejsme ale schopni výrobky prodávat výrazně pod náku pní cenou" xxx "Přepravní společnosti dostaly pokyn, aby byly všechny objednávky zrušeny. Bohužel se to vždy nemuselo povést"). Považuji to za neférové obchodné jednání, a u takto velké obchodní společnosti je to opravdu zarážející.
Dopisování přes tento server je pro mě již jen ztrátou času, ale přesto ještě požaduji po paní Raimundové uvést přesné číslo, kolik zákazníků tento produkt za cenu 2999,- obdrželo. Potom případ klidně uzavřete samozřejmě s obráceným smajlíkem:-) A společnost mall.cz by také měla stáhnout svou všudypřítomnou televizní reklamu na 80% slevy!!! PR oddělení zřejmě jen klamavě slibuje, ale v reálu zboží svým zákazníkům společnost nedodává.."
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.
Společnost již bohužel neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.