Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
v internetovém obchodu společnosti MALL.CZ jsem si objednal parfémovou toaletní vodu za 1499,- Kč.
Objednáno a zaplaceno 24.11.2015. Dodnes nedodáno, na 3 emaily nereagují dovolat se je nemožné.
Jak bych měl postupovat, aby mi vrátili peníze nebo dodali zboží?
Předem děkuji
Petrášek
Jablonec n/N
vrátit peníze na účet, ze kterého byla částka uhrazena
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vážený pane Petrášku,
objednávku jsem ověřila a bohužel byla ze strany partnera zrušena. Peníze Vám budou vráceny zpět na Vaši kartu přes platební bránu, prosím o strpení.
Děkuji Vám za pochopení a moc se Vám omlouvám, i za to, že jste o vzniklé situaci nebyl informován.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Dobrý den,
je 21.12.2015 a žádné vrácení peněz se nekonalo, jak dlouho má společnost na vrácení peněz? Je to nějak limitované nebo prostě musím čekat, jestli mi někdo někdy možná vrátí mé peníze? Bude to měsíc co jsem zaplatil za dárek, teď nemám ani peníze ani dárek, jak typickéé.
Vážený pane Petrášku,
dle informací byla platba odeslána zpět na Vaši kartu 17. 12., určitě byste ji měl v nejbližších dnech evidovat.
Ještě jednou se Vám za potíže moc omlouvám.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Dobrý den,
tak platba byla dnes připsána.
Nevim, jestli mám poděkovat !?
Vážený pane Petrášku,
velice se Vám ještě jednou omlouvám za dlouhé vyřízení Vašeho požadavku.
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Prosíme spotřebitele o uzavření případu.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.