Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 13. srpna 2015 jsem si přes internet objednala zrcadlo v hodnotě Kč 5.000,--. Zaplatili jsme obratem ruky tuto částku a očekávali zboží. Po 5 měsících stále nemáme ani zboží ani peníze. Urgovali jsme toto zboží přes telefonický kontakt a e-mailovou adresu. Bohužel nám stále bylo kladeno na srdce ať počkáme, že toto zboží nabylo zpoždění a také, že mají napsané ve smluvních podmínkách, že mají na dodání lhůtu 120 dní. Dnes je to 120 den a stále nemám ani zboží, ani peníze a když jsem dnes napsala e-mail bylo mi oznámeno, že tuto firmu již vlastní někdo jiný a, že nepřevzali objednávky a tudiž nemohou ani naše zboží dodat. S politováním musím konstatovat, že jsem tohle jednání opravdu nečekala a doufám, že svou pohledávku budu mít již brzy uhrazenou.
objednávka č. 500442,
Prosím o vrácení částky Kč 5.000,--.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zatím se nic nedělo, nikdo z firmy na mě nereaguje a nemám ani peníze, ani zboží. Jdu podat trestní oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.