Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Posílám stížnost na internetového prodejce MALL.CZ
Jedná se o objednávku č.90455863, podobná je již na tomto webu v řešení.
Dne 5.12. jsem si objednal v akční slevě kávovar Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line + Autocapucino XS6000 ZDARMA za cenu 2999Kč, s datem dodání 7.12. na pobočku do Brna. Téměř okamžitě mi přišla na mail potvrzená objednávka na toto zboží. V pondělí 7.12. však došlo STORNO objednávky s omluvou, že u zboží byla uvedena nesprávná cena a jako kompenzace slevový kupon na 300Kč. S tímto však nemohu souhlasit, protože podle mne se jedná o nekalou praktiku a to minimálně klamavou reklamu, neboť jsem cenu považoval za akční, jak také bylo uvedeno, a zboží jsem objednával v dobré víře, že je vše v pořádku. Obrátil jsem se okamžitě na zákaznickou linku prodejce a vyjádřil svůj nesouhlas. Bylo mi sděleno, že operátorka s tím nemůže nic dělat a že věc předá nadřízenému. Až po napsání reklamace na mall.cz mi bylo odpovězeno v podstatě to, co již bylo v prvotní zprávě o stornu objednávky. Když jsem opakovaně vyjádřil svůj nesouhlas ve zpětné odpovědi a několikrát jsem opět volal na zákaznickou linku, sice se mě paní ozvala, ale opět že mě nemůže pomoci a vše předá dalšímu nadřízenému. Ten mi asi za dvě hodiny poslal opět mail,že se firma omlouvá, ale zboží za tuto cenu nedodá. S tímto obchodníkem je velice složitá komunikace, na maily odpovídají jen po telefonických urgencích a dovolat se na zákaznickou linky je poměrně časově náročné, pokud není hovor hned v zárodku shozen.
Děkuji za vyjádření.
S pozdravem J.Šidlo
Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line + Autocappuccino XS6000 ZDARMA
Dodání zboží ve znění objednávky.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pokud prodejce uvedl špatnou cenu, nemůže to být k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas. Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
V aktuálních obchodních podmínkách společnosti Internet Mall, a.s. zveřejněných v provozovaném internetovém obchodě je výslovně stanoveno následující:
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
Obchodní podmínky jsou závazné nejen pro kupujícího, ale i pro prodejce.
Vážený pane Šídlo,
moc se omlouvám za nepříjemnou situaci, která neúmyslně vznikla. Objednávku, kterou jste učinil, jsme stornovali, jelikož z naší strany se nejednalo o nabídku záměrnou či v dobré víře učiněnou. Cena zboží výrazně neodpovídala ceně obvyklé a nedosahovala ani zdaleka oprávněných nákladů. Byla stanovená omylem - lidským neúmyslným pochybením, kterému bohužel nelze na 100% předejít.
Mrzí nás, že k této situaci došlo a děláme vše možné, aby se daná situace neopakovala.
Mnohokrát Vám děkuji za pochopení dané situace.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Dobrý den paní Raimundová.
S vaším stanoviskem zásadně nesouhlasím a nadále trvám na dodání zboží dle původní a vámi potvrzené objednávky a to prodej kávovaru Krups v ceně 2999Kč.
Cena byla odůvodněna procentuální slevou a vystavena na vašem web.portále. Pokud by někdo z vašich kolegů udělal chybu, má mít firma vašeho formátu, takové kontrolní mechanismy, aby se něco takového nestalo. Vaše firma ručí za to, co uvádí na svých stránkách a podle mého názoru musí dodržet daná pravidla. Pokud kupní smlouvu nechcete dodržet, považuji to jako výsměch zákazníkovi a nedodržení podmínek daných občanským zákoníkem. Zároveň mě i docela překvapuje, že se ani okomentovat jednotokomentovatvé stížnosti s osobním přístupem, ale jen mechanicky kopírujete váš předepsaný vzor. Očekávám tedy, že svých závazků dostojíte, k problému se bez dalších výmluv postavíte čelem a zboží dle smlouvy odešlete. Myslím si, že i Mall.cz musí dodržovat pravidla a být odpovědný za své jednání i když se vám to zrovna nemusí hodit.
Děkuji za pochopení.
J.Šidlo.
Vážený pane Šidlo,
bohužel, jak jsem Vám sdělila výše, lidskému pochybení se nelze v každém případě stoprocentně vyhnout. Smlouva byla uzavřena se zjevnou administrativní chybou, o čemž Vás kolegové informovali emailem a zároveň Vám slevovým poukazem kompenzovali vzniklé nepříjemnosti.
Vašemu stanovisku rozumím a rádi bychom Vám zboží dodali za omylem stanovenou cenu, bohužel nejsme schopni ji nastavit takto nízko.
Mrzí mě, pokud jsme Vám způsobili komplikace a ještě jednou se Vám omlouvám.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Dobrý den,
s vaším postupem nadále nesouhlasím a třísetkorunový slevový poukaz neakceptuji. Jak jsem se již vyjadřoval, jsem ochoten připustit lidskou chybu, ale vaše firmu ručí za vše, co se objeví na stránkách vašeho eshopu. Dle mého by jste se měli k případu postavit čelem, přestat se stále vymlouvat a přijmout odpovědnost za to co jste prezentovali a neprodleně zaslat zboží v původní prezentované akční ceně 2999Kč. Takže nadále považuji kupní smlouvu za platnou a očekávám z vaší strany její plnění. Pokud nejste zboží schopni dodat, mohu si jej zakoupit jinde a po Vás požadovat rozdíl mezi nákupní cenou a cenou, která je uvedena v kupní smlouvě s vaším obchodem.
S pozdravem J.Šidlo.
Nyní dáváme prostor pro vyjádření společnosti. Nebude-li mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitel má následně možnost obrátit se na soud, který má pravomoc rozhodnout, na čí straně leží právo.
Společnost již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak může pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
Bude-li spotřebitel potřebovat další konzultaci, může se obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.