Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#8695IPAD reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2015, před 9 lety

Martin Vlček

Znění stížnosti

Dne 16.11.15 jsem reklamoval vadný tablet IPAD mini s tím, že je porucha nabíjení- tablet se nabíjí dlouho a málo vydrží- evidentní problém napájecích a nabíjecích obvodů. Dne 9.12.15 mi došlo vyrozumění, že servis reklamaci zamítl s tím, že je poškozený roh přístoje a nabídl mi za cca. 8000 bez DPH výměnu za nový kus...Roh byl poškozený je více než půl roku a na chod to nikdy nemělo vliv.Několikrát jsem se ptal na konkrétní souvislosti, přesný popis poškození atd a nikdy mi z Alzy nebyla předána relevantní informace.Tablet evidentně nikdo nikdy neotvíral a reklamaci řešili pouze od stolu.Žádal jsem osobu z Alzy o sdělení kontaktu na vedení reklamačního oddělení s tím, že bych si rád domluvil schůzku, což mi bylo odepřeno, stejně tak jako kontakt na firmu, která prováděla"prohlídku". S tímto řešením absolutně nesouhlasím a žádám od prodejce bezplatnou záruční opravu. Chápu to,že je prodejce závislý na postoji servisu-toto je však věc, kterou může při troše dobré vůle ovlivnit.S Alzou po mnoha letech přerušuji veškeré kontakty.


Produkt

FA 2142932544, reklamace ASRE15438 111r


Požadované řešení

Urychlená bezplatná záruční oprava, omluva.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2015 11:54, před 9 lety

Prodávající má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci přijmout a vyřídit. K předchozímu omezení zákonného rozsahu svých povinností z vadného plnění prodávajícím se nepřihlíží (např. vyloučením možnosti reklamace z důvodu servisem shledaného poškození výrobku, v daném případě rohu přístroje). Prodávající má povinnost se při vyřizování reklamace zabývat povahou vytýkané vady spotřebitelem (porucha nabíjení). Pokud prodávající zamítl reklamaci z důvodu poškození výrobku (roh přístroje), musel by prokázat, že mezi reklamovanou vadou a narušením rohu přístroje je příčinná souvislost.

Pokud prodávající zamítne reklamaci i po předložení výše uvedené právní argumentace a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnost obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 16:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.