Společnost


Pete Tirak

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8701Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2015, před 9 lety

Michaela Máchová

Znění stížnosti

Dobrý den,

16. 11. 2015 jsem v e-shopu mojeshop.cz objednala kožený pásek ALFA ROMEO SPORT. Zboží jsem uhradila předem, ovšem do dnešního dne zatím nedorazilo. Pokoušela jsem se firmu kontaktovat mailem, zaslala jsem i potvrzení o provedené platbě, ale žádná odpověď mi nepřišla.


Produkt

ALFA ROMEO SPORT elegantní kožený pásek 125 cm - Patentovaný bezpečnostní zámek; Kód produktu: AD63


Požadované řešení

Dodat zboží nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2015 14:44, před 9 lety

Spotřebitelkou uvedený e-shop nemá na svých internetových stránkách uvedeného provozovatele takovým způsobem, aby byl dohledatelný ve veřejných rejstřících (IČ neuvedeno, dle uvedeného jména a adresy nelze dohledat ve veřejném rejstříku). Spotřebitelka by měla v tuto chvíli odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení podnikatele dle § 1977 občanského zákoníku. Před samotným odstoupením je vhodné prodávajícímu poskytnout přiměřenou lhůtu ke splnění povinnosti dodat. Lhůtu lze poskytnout i mlčky. Pokud však spotřebitelka nezná náležité identifikační údaje podnikatele, bude obtížné kontaktovat jej písemně prokazatelně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.

Doporučujeme spotřebitelce upozornit na uvedený e-shop rovněž Českou obchodní inspekci formou podání stížnosti k tomuto státnímu dozorovému orgánu, neboť podnikatel neuvádí při prodeji na dálku řádně identifikační údaje provozovatele obchodu a tímto jednáním naplňuje znaky správního deliktu podle § 24 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 4 odst. 3 a § 5 odst. 1 písm. c), odst.4 zákona o ochraně spotřebitele. Podle § 27 téhož zákona je spotřebitel chráněn i při případném neoprávněném podnikání.

Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou podnikatele, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu. Pokud však spotřebitel nezná identifikační údaje podnikatele, bude vymáhání práva velmi obtížné. V případě důvodného podezření, že se jedná o podvodný obchod, lze tedy podat trestní oznámení Policii ČR nebo státnímu zastupitelství. Bude-li se subjektem zahájeno trestní řízení, může spotřebitelka požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:09, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.