Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
16. 11. 2015 jsem v e-shopu mojeshop.cz objednala kožený pásek ALFA ROMEO SPORT. Zboží jsem uhradila předem, ovšem do dnešního dne zatím nedorazilo. Pokoušela jsem se firmu kontaktovat mailem, zaslala jsem i potvrzení o provedené platbě, ale žádná odpověď mi nepřišla.
ALFA ROMEO SPORT elegantní kožený pásek 125 cm - Patentovaný bezpečnostní zámek; Kód produktu: AD63
Dodat zboží nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Spotřebitelkou uvedený e-shop nemá na svých internetových stránkách uvedeného provozovatele takovým způsobem, aby byl dohledatelný ve veřejných rejstřících (IČ neuvedeno, dle uvedeného jména a adresy nelze dohledat ve veřejném rejstříku). Spotřebitelka by měla v tuto chvíli odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení podnikatele dle § 1977 občanského zákoníku. Před samotným odstoupením je vhodné prodávajícímu poskytnout přiměřenou lhůtu ke splnění povinnosti dodat. Lhůtu lze poskytnout i mlčky. Pokud však spotřebitelka nezná náležité identifikační údaje podnikatele, bude obtížné kontaktovat jej písemně prokazatelně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Doporučujeme spotřebitelce upozornit na uvedený e-shop rovněž Českou obchodní inspekci formou podání stížnosti k tomuto státnímu dozorovému orgánu, neboť podnikatel neuvádí při prodeji na dálku řádně identifikační údaje provozovatele obchodu a tímto jednáním naplňuje znaky správního deliktu podle § 24 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 4 odst. 3 a § 5 odst. 1 písm. c), odst.4 zákona o ochraně spotřebitele. Podle § 27 téhož zákona je spotřebitel chráněn i při případném neoprávněném podnikání.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou podnikatele, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu. Pokud však spotřebitel nezná identifikační údaje podnikatele, bude vymáhání práva velmi obtížné. V případě důvodného podezření, že se jedná o podvodný obchod, lze tedy podat trestní oznámení Policii ČR nebo státnímu zastupitelství. Bude-li se subjektem zahájeno trestní řízení, může spotřebitelka požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.