Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, v srpnu jsem v Alze zakoupil mobilní telefon Lenovo A7000. Mobil od začátku vykazoval vadu reproduktoru - při hovorech šlo druhou stranu slyšet velmi špatně. Neměl jsem momentálně k dispozici záložní telefon, a tak jsem zhruba 2 měsíce telefon používal i s vadou a poté jej reklamoval se žádostí o opravu. Po vyzvednutí ''opraveného'' telefonu jsem zjistil, že se nezměnilo vůbec nic. Chyba prý byla v softwaru a stačilo jej aktualizovat, to ovšem očividně nepomohlo. Telefon jsem tedy reklamoval znovu a zde nastává to důležité: reklamační technik mi sdělil, že jelikož reklamuji telefon se stejným problémem znovu, ať ho po jeho vyzvednutí zanesu k nim a oni mi vrátí peníze. Dnes jsem tedy telefon vyzvedl a zanesl na reklamační oddělení, kde mi kolega prvního technika sdělil, že pro vrácení peněz je třeba reklamovat 3x se stejným problémem. Toto jsem nevěděl, popravdě je tohle vlastně moje první reklamovaná elektronika a neměl jsem jediný důvod nevěřit reklamačnímu technikovi, když mi říkal, že po vyřízení reklamace mi vrátí peníze. U telefonu tentokrát vyměnili sluchátko a funguje dobře. No a jelikož chytrý telefon potřebuji denně a jedna reklamace mi bez něj už tak zkomplikovala život, udělal jsem chybu a věřil slovu výše zmíněného reklamačního technika a po druhé reklamaci zakoupil stejný mobil znovu s tím, že po vyřízení reklamace dostanu částku zpět a nebudu tedy muset opět fungovat týdny bez chytrého telefonu. Peníze mi ovšem Alza dnes vrátit odmítla a nabídla mi vrácení prvně kupovaného telefonu za 3 600,- (stál 4 999,-). Teď tedy mám 2 stejné telefony a nevím, jak postupovat. Jestli je naděje to ještě nějak vyřešit nebo se pokusit jeden z telefonů sám prodat.
Lenovo a7000
Rád bych dostal zpět své peníze za první telefon, vím, že jsem jej reklamoval se stejnou závadou tedy jen 2x, ovšem mystifikace reklamačního technika mi nepřijde slučitelná s kvalitní péčí o zákazníky, kterou se Alza prezentuje. Neměl jsem sebemenší důvod nevěřit mu, když mě ujistil, že své peníze zpět dostanu.
|
Tweet |
Nárok na odstoupení od smlouvy vzniká v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Z popisu stížnosti vyplývá, že nárok na odstoupení od smlouvy pro opakovaný výskyt vady nevznikl.
Pokud však zaměstnanec servisu přislíbil spotřebiteli vrácení peněžních prostředků, musí společnost svému závazku dostát. V daném případě však bude rozhodující, zda se spotřebiteli podaří tuto dohodu prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.